وضع محدودیت های جدید در انگلیس همزمان با اوج‌گیری کرونا

وضع محدودیت های جدید در انگلیس همزمان با اوج‌گیری کرونا
سه شنبه 1 مهر 1399 - 13:24

نخست وزیر انگلیس باز هم از مردم خواست در صورت امکان در خانه کار کنند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در تلاش برای مقابله با اوج‌گیری موج دوم همه گیری ویروس کرونا، از مردم خواست در خانه کار کنند و از روز پنجشنبه محدودیت های جدیدی برای کافه ها و رستوران ها وضع کرد.

پیام جانسون به مردم این است:«می دانیم که آسان نیست ولی باید اقدامات بیشتری برای کنترل اوج دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا و حمایت از بخش سلامت کشور اتخاذ کنیم».

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقامات بهداشتی ارشد انگلیس هشدار دادند اگر اقدامی فوری در دستور کار قرار نگیرد، کشور با موارد فزاینده مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا مواجه خواهد شد.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس روزانه 6 هزار نفر افزایش می‌یابد، پذیرش در بیمارستان ها هر هشت روز یکبار دو برابر می‌شود و سیستم تست کرونا مختل شده است.

در حالی که میلیون ها نفر در سراسر انگلیس، اسکاتلند، ولز و شمال ایرلند همچنان با محدودیت های رفت و آمد مواجه هستند، انتظار نمی‌رود جانسون قرنطینه کامل مانند ماه مارس اعلام کند.

شهردار لندن اعلام کرد با مقامات انگلیس و متخصصان بخش سلامت برای اعمال محدودیت های جدید جهت کنترل همه گیری ویروس کرونا در پایتخت موافق است.

به باور کارشناسان، اگر دولت انگلیس در اتخاذ و اجرای تصمیمات مهم کوتاهی کند، موارد ابتلا به ویروس کرونا تا کمتر از 1 ماه دیگر به روزانه 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت و تا 2 ماه دیگر نیز روزانه 200 نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها