ماداگاسکار مدعی تولید داروی پیشگیری از کرونا شد!

ماداگاسکار مدعی تولید داروی پیشگیری از کرونا شد!
شنبه 12 مهر 1399 - 11:34

رئیس جمهور ماداگاسکار ادعا می‌کند داروی پیشگیری از کووید ۱۹ را بر پایه گیاهان دارویی محلی تولید کرده اند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، رئیس جمهور ماداگاسکار از چند ماه پیش وعده داروی سنتی کووید ۱۹ بر پایه گیاهان محلی را داده است.

موثر بودن این دارو تایید نشده است، اما از جمعه این دارو به شکل کپسول تولید شد. کپسول‌ها به رنگ نارنجی هستند که همان رنگ حزب رئیس جمهور است. این دارو با نام CVO + یک داروی پیشگیرانه در مقابل کووید ۱۹ و بر پایه گیاه آرتمیسینین است. رئیس جمهور ماداگاسکار با خوشحالی در مراسم رونمایی از این دارو حضور یافت.

آندری راجولینا در برابر نگرانی‌ها در خصوص موثر بودن این دارو گفت مراحل آزمایش دارو و آزمایش‌های بالینی را پشت سر گذاشتیم و حالا این دارو به لحاظ علمی تایید شده است. ما آزمایش‌های مسمومیت را انجام دادیم. در نهایت ما امروز این کارخانه را افتتاح کردیم که غرور ملی و همچنین غرور آفریقاست.

از چند ماه پیش این داروی سنتی گیاهی به طور رایگان میان افراد آسیب پذیر توزیع می‌شود. زنی می‌گوید بیش از هفت میلیون نفر از مردم ماداگاسکار این دارو را دریافت کرده اند که به عنوان معجزه‌ای در برابر کووید ۱۹ معرفی می‌شود. این دارو تنها به عنوان مکمل دارو‌های متعارف تجویز می‌شود و استفاده از آن اجباری نیست. یک پزشک می‌گوید ما این دارو را به همراه دارو‌های دیگر برای بیماران تجویز می‌کنیم.
رئیس جمهور ماداگاسکار معتقد است cvo+ شیوع ویروس کرونا را محدود می‌کند. یکی از مخالفان دولت می‌گوید پزشکان در این زمینه سانسور می‌شوند. رولاند راتسیراکا نماینده پارلمان می‌گوید ترس و تهدید وجود دارد. متخصصان پزشکی دستگیر می‌شوند. به همین دلیل فعالان این حوزه می‌ترسند در مورد این دارو اظهار نظر کنند.
هدف رئیس جمهور ماداگاسکار صادرات این دارو به سراسر جهان است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها