کدام کشور مالک بهترین گذرنامه جهان است؟

کدام کشور مالک بهترین گذرنامه جهان است؟
دوشنبه 14 مهر 1399 - 12:33

وب‌سایت "Passport Index" جدیدترین رتبه‌بندی گذرنامه‌های جهان را برای سال 2020 منتشر کرد.

العالم - گوناگون

به نقل از وب‌سایت "استاف"، در سالی که پر از اخبار بد مرتبط با بیماری کووید-19 بود، شاید ساکنان کشور نیوزیلند با شنیدن این خبر که گذرنامه آنها ارزشمندترین گذرنامه در سال 2020 شناخته می‌شود اندکی خوشحال شوند.

بنا بر داده‌های جدید وب‌سایت "Passport Index", ژاپن و نیوزیلند این عنوان را پیشتر به طور مشترک در اختیار داشتند اما حالا نیوزیلند به تنهایی در صدر قرار دارد. این وب‌سایت همواره به بررسی گذرنامه 193 کشور عضو سازمان ملل و 6 منطقه مستقل می‌پردازد.

بر این اساس، مالکان گذرنامه نیوزیلند می‌توانند هم‌اکنون بدون دریافت روادید از 129 کشور دیدن کنند. این رقم در بحبوحه شیوع ویروس کرونا 80 کشور بود اما پیش از آغاز همه‌گیری کووید-19 در سال 2019، این رقم به 169 کشور بالغ می‌شد.

به باور کارشناسان، مدیریت مطلوب بحران کووید-19 در نیوزیلند سبب شده است ورود شهروندان این کشور به بسیاری از مناطق جهان بدون نیاز به دریافت روادید امکان‌پذیر باشد.

در این رده‌بندی ژاپن به رتبه دوم تنزل کرده است. شهروندان ژاپنی در کنار شهروندان کشورهای آلمان، اتریش، لوگزامبورگ، سوئیس، ایرلند، کره جنوبی و استرالیا می‌توانند بدون نیاز به دریافت روادید از 128 کشور دیدن کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها