مشارکت زودهنگام بیش از ۸۶ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مشارکت زودهنگام بیش از ۸۶ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شنبه 10 آبان 1399 - 08:01

آمار مشارکت زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رکورد جدیدی بر جا گذاشت.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، بیش از ۸۶ میلیون آمریکایی تا روز جمعه ۹ آبان زودتر از موعد رأی خود را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان) به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند. در ایالت تگزاس نیز بیش از ۹ میلیون نفر رأی داده‌اند که بیش از کل آرا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در این ایالت است.

در حالی که سه روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) باقی مانده است میزان آرای پیش از موعد در این انتخابات از ۶۰ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ گذشت.
میزان آرای پیش از موعد ایالت‌های هاوایی و تگزاس تا روز جمعه از میزان کل آرای انتخابات در سال ۲۰۱۶ در این ایالت‌ها گذشت.

با این حال، گزارش‌ها حاکی است که رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن در ایالت تگزاس بسیار نزدیک است. دموکرات‌ها از سال ۱۹۷۶ تاکنون نتوانسته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت تگزاس به پیروزی برسند. تگزاس دومین ایالت پرجمعیت آمریکا محسوب می‌شود.

بیش از ۲۰ میلیون نفر از کسانی که تا روز جمعه رای خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رای نداده بودند.

دونالد ترامپ روز جمعه در دو منطقه ایالت مینه سوتا در تجمع های انتخاباتی شرکت کرد. اما مقام‌های ایالتی برای حضور هواداران دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا محدودیت تعیین کرده بودند. دونالد ترامپ در توییتی به شدت از تدابیر مقام‌های ایالت مینه سوتا انتقاد کرد و گفت، این اقدامات علیه حق آزادی تجمع است.

در همین حال، طرفداران دونالد ترامپ کوشیدند در جریان تجمع انتخاباتی جو بایدن در سنت پل در ایالت مینه سوتا با بوق ممتد خودروهای خود سخنرانی نامزد دموکرات را مختل کنند.

براساس نظرسنجی سراسری فاکس نیوز جو بایدن همچنان از دونالد ترامپ پیش است. اما این فاصله، با اندکی کاهش به هشت درصد رسیده است. طبق این گزارش اختلاف دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوایل ماه اکتبر ۱۰ درصد بود.

طبق این نظر سنجی بایدن با اختلاف ۵۲ درصد به ۴۴ درصد جلوتر از دونالد ترامپ است. این در حالی است که سه هفته پیش این اختلاف ۵۳ درصد به ۴۳ درصد بود.

رسانه‌های آمریکا از رقابت نزدیک دونالد ترامپ و جو بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز و حساس خبر داده‌اند.

علیرغم رکورد بی سابقه آرای پیش از موعد در سراسر آمریکا، مشاوران ارشد ستاد انتخاباتی جو بایدن نسبت به میزان مشارکت آفریقایی- آمریکایی‌ها و لاتین تبارها در رای گیری پیش از موعد ابراز نگرانی کرده‌اند.

دو سوم لاتین تبارها در ایالت آریزونا که برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، هنوز رای نداده‌اند. در ایالت فلوریدا نیز نیمی از لاتین تبارها و سیاه پوستان هنوز رأی نداده‌اند، اما بیش از نیمی از رأی دهندگان سفید پوست رأی خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها