آیین گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در سفارت ایران در عراق

آیین گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در سفارت ایران در عراق
چهارشنبه 10 دی 1399 - 16:17

آیین اولین سالگرد گرامیداشت شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق عصر امروز چهارشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد آغاز شد.

العالم ـ عراق

در این آیین شماری از مسئولان کشوری و لشکری، شخصیت های سیاسی و دینی و شیوخ و سران عشایر عراق همراه با کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و شرکت های ایرانی فعال در عراق شرکت دارند.
نمایندگان ریاست جمهوری، نخست وزیری و رییس پارلمان عراق به علاوه «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «شیخ همام حمودی» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از نمایندگان و روسای فراکسیون های پارلمانی در پیشاپیش میهمانان امروز سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد بودند.

در این مراسم نیز جمع قابل توجهی از روحانیون و علماء و فضلاء از شیعیان و اهل سنت و اقلیت های دینی و قومی عراق حضور یافته بودند.

آیین پاسداشت اولین سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و فاتحه به روح این فرماندهان شهید و سایر شهدای محور مقاومت آغاز شد و قرار است «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و تنی چند از شخصیت ها در این آیین، سخنانی را درباره این فرماندهان شهید و نقش و اثرگذاری گسترده آنها در جبهه مقاومت در برابر دشمنان ایراد کنند.
به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.
در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

پربیننده ترین خبرها