نواب ابوظبی و ریاض به اختلاف خوردند؛ شورای انتقالی تصمیم «منصور هادی» را نپذیرفت

نواب ابوظبی و ریاض به اختلاف خوردند؛ شورای انتقالی تصمیم «منصور هادی» را نپذیرفت
شنبه 27 دی 1399 - 15:00

منابع خبری گزارش دادند که شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات قرار دارد، تصمیمات اخیر رئیس دولت مستعفی یمن را نپذیرفته و رد کرده است.

العالم _ یمن

تنها چند روز پس از اعلام اعضای کابینه جدید دولت مستعفی یمن با فشار عربستان سعودی و امارات، منابع یمنی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-مورد حمایت امارات متحده عربی) تصمیمات روز گذشته «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان سعودی) را رد کرده است.

عبدربه منصور هادی روز گذشته «احمد عبید بن دغر» را به عنوان رئیس مجلس شورا و چند تن دیگر را به عنوان معاونان او، یک مسئول را در دبیرخانه نخست‌وزیری و همچنین «احمد الموسای» را به عنوان معاون کل ریاست جمهوری انتخاب کرد.

به گزارش وبگاه خبری «المشهد الیمنی» «منصور صالح» سخنگوی شورای انتقالی جنوب در اعتراض به این اقدام منصور هادی اعلام کرد که این شورای انتقالی تصمیمات رئیس دولت مستعفی را رد می‌کند و این تصمیمات را در راستای «از هم پاشاندن» و «خروج» از توافق ریاض در نظر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای انتقالی هیچ اشاره‌ای به علت رد تصمیم عبدربه منصور هادی نداشته است.

از طرفی دیگر، این اعتراض در حالی صورت گرفته است که در بندهای توافق ریاض، اشاره‌ای به داشتن اختیار اعتراض به تصمیم عبدربه منصور هادی نشده است.

امارات و عربستان سعودی که از سال ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکر کشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال جاری در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها