توییت سفیر ایران در پکن در آستانه سفر وزیر خارجه چین به تهران

توییت سفیر ایران در پکن در آستانه سفر وزیر خارجه چین به تهران
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 11:03

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «وانگ یی» وزیر خارجه چین به تهران، روابط دو کشور را مبتنی بر مشارکت جامع راهبردی توصیف کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، با انتشار توییتی خاطرنشان کرد: وانگ یی وزیر خارجه ⁧‫چین‬⁩ روزهای ششم و هفتم فروردین ماه عازم ⁧‫ایران‬⁩ است.

در توییت امروز (پنجشنبه) سفیر ایران در چین تصریح شده که ظریف و وانگ یی دوست هستند و تبادل نظر آنها در موضوعات مختلف حتی در دوران شیوع کرونا به طور مستمر ادامه داشت. ظریف در مهرماه گذشته از معدود وزرای خارجه بود که به چین سفر کرد.

خانم «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به ۶ کشور خاورمیانه گفت: این سفر نشانگر اهمیت فراوان پکن به توسعه روابط با کشورهای منطقه و بیانگر تمایل صادقانه چین برای تعمیق همکاری متقابل سودمند دو طرف است و برخورد مسئولانه چین را در کمک به امنیت و ثبات خاورمیانه نشان می دهد.

«وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین روزهای ۴ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ ( ۲۴ تا ۳۰ مارس) رسماً از عربستان سعودی، ترکیه، ایران، امارات متحده عربستان، بحرین و عمان دیدار خواهد کرد.

وانگ یی دیروز (چهارشنبه) در نخستین روز سفر خود وارد ریاض شد و با مقامات سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها