امارات را تحریم کنید؛ عادی سازان برادران شیطان هستند

امارات را تحریم کنید؛ عادی سازان برادران شیطان هستند
سه شنبه 17 فروردين 1400 - 15:02

به دنبال ترند شدن هشتگ " المطبعون – اخوان – الشیاطین" (عادی سازان برادران شیاطین) در عراق که تا این لحظه همچنان ترند است، هشتگ " تحریم امارات " در شبکه های اجتماعی در یمن ، قطر و مصر ترند شد.

العالم داغ های مجازی

فعالان شبکه های مجازی ، هشتگ "تحریم امارات" را به منظور تحریم امارات به علت اعلام عادی سازی روابط با رژیم لعین اسرائیل و مواضع آن کشور در قبال موضوع فلسطین به راه انداختند.

همچنین این هشتگ بعد از پخش اخباری رواج یافت، مبنی بر اینکه امارات به مگس های الکترونیکی خود دستور داده است تا برنامه "کلاب هاوس" (گفت وگو از طریق شبکه های مجازی) را اجرا کنند که مورد استقبال بسیار زیاد فعالان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار گرفته است.

"عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات، در نوامبر 2012 ، با انتشار توئیتی جنجال برانگیز نوشت : مردم مانند امواج هستند، اگر با آن ها همراه شوی ، تو را غرق می کنند و اگر با آن ها مخالفت کنی، تو را خسته می کنند، و اگر به آنان خدمت کنی، با تو بحث و مجادله می کنند، پس آن ها را با زنجیر به اینده شا ن ببر تا از تو تشکر کنند.

پس از 9 سال، معارضان اماراتی، به بررسی این توئیت در "کلاب هاوس" پرداختند و مخالفت خود را با درخواست وزیر خارجه امارات با به زنجیر بستن مردم اعلام کردند.

پافشاری این کشور حوزه خلیج فارس به ترساندن شهروندان خود و بستن دهان های آنان و سرکوب آزادی عقیده، رسوایی هایی است که از حد و مرز این امیر نشین فراتر رفت و به کشورهای دیگر از جمله یمن هم سرایت کرد. اسرائیلی ها تلاش می کنند تا از طریق اراضی که دراین کشور اشغال کرده اند، از جمله جزیره سقطری، و همچنین درعراق ، در این کشور دخالت امنیتی و اطلاعاتی داشته باشند و این اقدامات در نهایت به نفع اسرائیل انجام می شود.

پایگاه " امارات لیکس" به نقل از منبعی که آنرا آگاه توصیف کرد، نوشت : دستوراتی از سوی ابوظبی درخصوص

صادر شده است و هدف از آن تبدیل معارضان و فعالان اماراتی از این برنامه به عنوان تریبونی برای رسوا کردن واقعیت نظام امارات و سیاست های ویرانگر آن درعادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

این منبع افزود: دولت امارات در پس ایجاد این حساب ها قرار دارد که با هدف ایجاد اختلال و رساندن افکار واقعی تلاش می کند.

این وضعیت پس از مشارکت معارضان اماراتی با مردم این کشور در اتاق های بحث و جدل درباره موضوعات مختلف ، جنجال های مختلف به پا کرد و با حمایت ها و مخالفت هایی روبرو شد.

کاربران شبکه های اجتماعی این رویکرد امارات در سرکوب آزادی بیان را به علت نزدیکی امارات به رژیم اسرائیل دانستند و همین مساله موجب انتشار هشتگ های (#المطبعون_اخوان_الشياطين) و (#مقاطعه_الإمارات شد.

پربیننده ترین خبرها