حمایت نخبگان لبنانی از سوریه در برابر تحریم های ظالمانه

حمایت نخبگان لبنانی از سوریه در برابر تحریم های ظالمانه
جمعه 27 فروردين 1400 - 14:47

شخصیت های سیاسی ، دینی و دانشجویان در لبنان با تجمع مقابل ساختمان الاسکوا در بیروت پایتخت لبنان، مخالفت خود را با تحریم های ظالمانه علیه ملت سوریه اعلام کردند.

العالم - لبنان

شرکت کنندگان دراین تجمع، ضمن محکوم کردن تحریم های ظالمانه علیه ملت سوریه ، خواهان پایان دادن به این تحریم های ظالمانه و اشکال مختلف محاصره و ظلم های اقتصادی علیه مردم سوریه و گفتگوی سازنده بین المللی با دمشق و درخواست تعجیل در بازگشت سوری های کوچانده شده از کشورشان شدند.

شخصیت های سیاسی لبنان با تاکید بر لزوم پایان یافتن محاصره سوریه و با اشاره به نقش سوریه و حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی از همان روز اول، از همه کسانی که درمعرض ظلم و تجاوزگری قرار گرفتند، خواستند که در کنار سوریه در مقابله با دشمن غاصب صهیونیست بایستند.

شخصیت های دینی لبنانی اعلام کردند که دمشق، دژ فرهنگ و تسلیم ناپذیری است که هرگز دیکته های دشمنان را نخواهد پذیرفت و همچنان دژی مستحکم در برابر توطئه های دشمنان به شمار می رود.

طرحی که سوریه را هدف قرار داده است، همان طرحی است که لبنان ،فلسطین ، عراق ، ایران و یمن و همه کشورهای محور مقاومت را هدف قرار داده است، از این رو، شخصیت های لبنانی موضعی مبتنی بر حمایت از سوریه درمقابله با تجاوز تروریستی امریکایی صهیونیستی و رژیم های رجعت گرا در منطقه اتخاذ کرده اند.

اما شخصیت های مسیحی شرکت کننده دراین تجمع، اعلام کردند سوریه از سوی تکفیری ها و حامیان آن ها درمعرض هجمه تروریستی قرار گرفته است، همچنان که مانند برخی کشورهای منطقه که به پایگاه های نظامی تبدیل شده اند، با طرح های امریکایی صهیونیستی و رژیم های رجعت گرا مواجهند.

شخصیت های دینی، سیاسی و دانشجویی در لبنان با امضای یادداشتی که به امضای 13 هزار نفر رسید، از سازمان ملل ، رهبر کاتولیک های جهان و کمیساریای اتحادیه اروپا خواستند به مسئولیت اخلاقی و انسانی خود درمقابله با زورگویی و قلدری یکجانبه عمل کنند و محاصره ظالمانه ملت سوریه را رد کنند.

با ادامه جنگ تروریستی علیه سوریه که وارد یازدهمین سال خود شده است، نخبگان جامعه لبنان هر از گاهی درخواست خود را مبنی بر لغو تحریم های غیرقانونی علیه سوریه و توقف محاصره و احترام به تمامیت و حاکمیت سوریه و حقوق ملت این کشور تکرار می کنند.

پربیننده ترین خبرها