تنش میان فرماندار و فرماندهی گارد ملی کالیفرنیا برسر استفاده از جنگنده ها برای سرکوب اعتراضات

تنش میان فرماندار و فرماندهی گارد ملی کالیفرنیا برسر استفاده از جنگنده ها برای سرکوب اعتراضات
يکشنبه 12 ارديبهشت 1400 - 11:46

تنش بین فرمانداری ایالت کالیفرنیا و گاردملی این ایالت بر سر اتخاذ تصمیمات نظامی بر علیه شهروندان این کشور شدت گرفته به نحوی که به اخراج و تعلیق برخی از ژنرال ها دررده گارد ملی انجامیده است.

العالم ـ آمریکا

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز گزارش داد: فرماندهی گارد ملی کالیفرنیا سال گذشته قصد داشت برای مقابله با اعتراض های سراسری از جنگنده های اف-۱۵ استفاده کند و با انجام پرواز در سطح پائین موجب ارعاب معترضان و متواری ساختن آنان شود.

لس آنجلس تایمز در ادامه افزود: هم اکنون «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا محدودیت هایی را در زمینه استفاده گارد ملی از نیروی هوایی در این زمینه اتخاذ کرده است.

بنابراین گزارش، ژنرال دیوید بالدوین(Maj. Gen. David S. Baldwin) از گارد ملی ایالت کالیفرنیا به نشریه لوس آنجلس گفت که این فرماندهی کار نادرستی انجام نداده است.

این فرمانده سابق گارد ملی ایالت کالیفرنیا این مساله که وی جنگنده های اف-۱۵ را برای سرکوب اعتراضات داخلی درحالت آماده باش قرار داده بود، تکذیب کرد اما سخنگوی فرماندار ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام داشت که هرگز مجوز چنین کاری به گارد ملی این ایالت داده نشده است.

در بیانیه فرمانداری ایالت کالیفرنیا آمده است: فرماندار کالیفرنیا از دفتر خدمات اضطراری خود خواسته است تا با هماهنگی با گارد ملی کالیفرنیا، هرگونه خطای محرز که منجر به استفاده از جنگنده های آمریکایی بخصوص اف-۱۵ برای استفاده علیه غیرنظامیان را مورد بازبینی قرار دهند.

در یادداشتی به نشریه لس آنجلس تایمز، بالدوین استعفای ژنرال «گریگوری جونز» (Gregory Jones’) فرماندهی بخش نیروی هوایی گارد ملی را که به تاریخ ۱۶ آوریل صادر شده بود پذیرفت، جونز اعلام کرده که وی هرگز حاضر به کناره گیری از سمت خود نبوده بلکه وی را وادار به کناره گیری کردند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته میلادی سراسر آمریکا به علت بحران های بوجود آمده ناشی از سو مدیریت رئیس جمهوری قبلی از جمله کشتار سیاهپوستان آمریکایی به دست نیروهای پلیس سفید پوست، دچار التهاب و ناآرامی بودبطوری که رئیس جمهور قبلی آمریکا علنا فرمان سرکوب معترضان را داده بود.

پربیننده ترین خبرها