انفجار در راهپیمایی حمایت از فلسطین در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت

انفجار در راهپیمایی حمایت از فلسطین در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 17:46

پلیس پاکستان روز جمعه اعلام کرد: انفجار بمب در حین برگزاری راهپیمایی بزرگداشت روز همبستگی با فلسطین در شهر مرزی «چمن» واقع در ایالت بلوچستان شش کشته و دست کم ۱۲ نفر زخمی برجای گذاشت.

العالم - آسیا

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات پلیس شهر مرزی چمن در بلوچستان اعلام کردند: انفجار امروز در حین برگزار تظاهرات ضداسرائیلی رخ داد و درپی آن خودروی حامل یکی از رهبران حزب جمعیت علمای اسلام نیز مورد هدف قرار داد که این مسئول حزبی در اثر آن به شدت زخمی شد.

پلیس پاکستان گفت: انفجار بمب در نزدیک بازار مرغ شهر چمن، منطقه‌ای که در نزدیکی گذرگاه مرزی مشترک پاکستان با افغانستان واقع است، رخ داد و تاکنون ۶ قربانی داشته و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان اقدام تروریستی علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از فلسطین را محکوم کرد و گفت: تروریست‌ها پشت این جنایت همان حامیان اسرائیل بوده و هرگز خواستار امنیت و ثبات در پاکستان به ویژه در بلوچستان نیستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است با این حال در گذشته شورشیان وابسته به گروه‌های غیرقانونی و عناصر تروریستی تحریک طالبان مسئولیت بمب‌گذاری‌ها و حملات مسلحانه در کویته و دیگر مناطق ایالت بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد ، کراچی، لاهور و کویته امروز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه حملات رژیم نامشروع صهیونیستی به غزه و اعلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها