دستگیری نماینده پیشین مجلس و مسئول ناآرامی‌های اخیر اردن

دستگیری نماینده پیشین مجلس و مسئول ناآرامی‌های اخیر اردن
پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 - 12:57

«مازن الفرایه» وزیر کشور اردن از دستگیری «اسامه العجارفه» نماینده اخراجی مجلس این کشور و از مسئولان حوادث و رخدادهای چند ماه گذشته این کشور، خبر داد.

العالم - اردن

«مازن الفرایه» وزیر کشور اردن از دستگیری «اسامه العجارفه» نماینده اخراجی مجلس این کشور و از مسئولان حوادث و رخدادهای چند ماه گذشته این کشور، خبر داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «میدل ایست» امروز (پنجشنبه) در این باره نوشت که وزیر کشور اردن اعلام کرده است، بنا به حکم صادره از سوی دادستانی دادگاه امنیت کشور، دستگاه‌های امنیتی روز گذشته اسامه العجارفه نماینده برکنار شده مجلس را دستگیر کردند.

پیش از این، ۱۰۸ نماینده مجلس اردن از مجموع ۱۱۹ نماینده در نشستی به اخراج العجارمه از مجلس به دلیل اهانت به اصول ثابت این کشور و «ملک عبدالله دوم» رأی مثبت دادند.

به دنبال این اقدام در ۲۷ مه گذشته، عضویت العجارمه در مجلس به علت «خدشه‌دار کردن وجهه مجلس نمایندگان» به تعلیق درآمده بود.

او در ۲۴ مه در نشست مجلس اردن برای بررسی وضعیت قطع برق در این کشور گفته بود که علت قطعی برق توقف تظاهرات نیروهای عشایری در حمایت از مساله فلسطین بوده است.

این اظهارات وی، واکنش‌هایی را درون مجلس برانگیخت و موجب آشوب در نشست علنی مجلس اردن شد.

اردن از فروردین گذشته شاهد حوادث سیاسی و تنش های اجتماعی بوده است که اوج آنها کودتای نافرجام بود.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) ۱۵ فروردین در گزارشی از بازداشت شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق به همراه ۲۰ نفر دیگر به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شد، خبر داده بود.

گفتنی است دادگاه امنیت ملی اردن یکشنبه گذشته کیفرخواست صادره در حق «باسم عوض الله»، رئیس پیشین دیوان پادشاهی و «حسن بن زید» که به علت تضعیف امنیت و ثبات اردن در بازداشت به سر می برند را، تایید کرد.

خبرگزاری پترا اعلام کرد «حازم عبدالسلام المجالی»، قاضی نظامی و دادستان کل دادگاه امنیت ملی اردن کیفرخواست صادره در باره باسم ابراهیم عوض الله و حسن زید حسین که به اتهام تحریک برای مخالفت با نظام سیاسی اردن و به خطر انداختن امنیت جامعه و ایجاد فتنه بازداشت هستند را تایید کرد.

بر پایه این گزارش، کیفرخواست به متهمان اعلام خواهد شد و انتظار می رود هفته آینده دادگاه آنان آغاز شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها