واعظی: اقدام آمریکا علیه سایت های العالم و پرس تی وی خلاف اصول آزادی بیان است/ برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا با آزادی بیان برای کشورهای اسلامی

واعظی: اقدام آمریکا علیه سایت های العالم و پرس تی وی خلاف اصول آزادی بیان است/ برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا با آزادی بیان برای کشورهای اسلامی
چهارشنبه 2 تير 1400 - 14:21

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اقدام اخیر امریکا در رابطه با مسدود کردن سایت های ایرانی خلاف اصول آزادی بیان است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت خاطرنشان کرد، مسدود کردن سایت های ایرانی از سوی آمریکا خلاف اصول آزادی بیان است. این موضوع از نظر دولت ایران محکوم است. اگر نمونه های مشابهی در ایران باشد برخورد مشابه کرده و از ابزارهای قانونی برای عمل متقابل استفاده می کنیم.

واعظی در باره اقدام وزارت دادگستری آمریکا در مسدود کردن سایت‌های شبکه خبری العالم، پرس تی وی، شبکه کوثر و دیگر سایت های ایرانی و محور مقاومت، گفت: به نظر من این اقدام آمریکا خلاف موازین حقوق بشر و محدود کردن آزادی بیان است. درست همان موضوعی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به آن افتخار می‌کنند که ما مبلغ آزادی بیان هستیم و حقوق بشر را رعایت می‌کنیم.

وی افزود: اینها همواره برخورد دوگانه دارند یعنی آن موضوعی که مربوط به خودشان و دوستانشان می‌شود را رعایت می کنند اما آنچه که مربوط به سایر کشورها و کشورهای اسلامی می‌شود برخورد تبعیض‌آمیز دوگانه دارند.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: بر همین اساس آنچه که اتفاق افتاده از نظر ما کار غیراخلاقی و غیر قانونی است ما هم در مجامع بین‌الملل قطعا تلاش می‌کنیم با این اقدام آنها برخورد کنیم همانطور که سفیر ما در سازمان ملل عکس‌العمل خیلی خوبی در نیویورک داشتند. از نظر دولت ایران این اقدام کاملاً محکوم است و ما هم قطعاً دنبال می‌کنیم و در ارتباط با آنچه که مربوط به ما است عمل متقابل انجام می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها