سازمان ملل: ۲۲ هزار یمنی در نتیجه جنگ در مأرب آواره شده‌اند

سازمان ملل: ۲۲ هزار یمنی در نتیجه جنگ در مأرب آواره شده‌اند
شنبه 5 تير 1400 - 11:20

سازمان ملل متحد از آوارگی بیش از ۲۲ هزار یمنی در نتیجه جنگ و درگیری در استان مأرب در مرکز یمن خبر داد.

العالم - یمن

«استفان دوگاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفت که از فوریه گذشته تاکنون بیش از ۲۲ هزار یمنی در نتیجه خشونت و درگیری در استان مأرب واقع در مرکز یمن، آواره شده‌اند.

دوگاریک گفت که درگیری‌ها در یمن از جمله در مأرب همچنان ادامه دارد و از اوایل فوریه گذشته باعث آوارگی بیش از ۲۲ هزار نفر شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، دوگاریک افزود که اقتصاد یمن در حال فروپاشی است و ارزش پول ملی آن در ماه جاری کاهش بی‌سابقه داشته و این به معنای آن است که مردم این کشور دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های غذا و کالاهای اساسی نخواهند بود.

وی افزود که بیش از نیمی از جمعیت یمن با عدم امنیت غذایی مواجه هستند و پنج میلیون نفر نیز در فاصله یک قدمی گرسنگی قرار دارند.

ائتلاف متجاوز سعودی روز جمعه 16 بار دو استان مأرب و صعده یمن را هدف بمباران قرار داد.

آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی طی روزهای اخیر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیشروی دولت نجات ملی یمن در استان مأرب به کار بسته‌اند.

ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است. تاکنون بیش از ۲۳۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها