پیام هایی که از رژه بزرگ الحشد الشعبی مخابره شد

پیام هایی که از رژه بزرگ الحشد الشعبی مخابره شد
شنبه 5 تير 1400 - 22:17

با آنکه پیام های رژه نظامی عظیم حشد الشعبی امروز در اردوگاه "ابومنتظر المحمداوی" در استان دیاله واقع در شرق بغداد به مناسبت هفتمین سالروز تاسیس حشد الشعبی، بسیار متعدد بوده اند؛ اما پیام های سیاسی اش از دیگر پیام ها روشن تر و تاثیرگذارتر بوده است.

العالم ـ عراق

پیام‌های نظامی رژه حشدشعبی بسیار قابل توجه بوده است، نظم و انضباط و آمادگی کامل در یگان های حشدشعبی به وضوح دیده می شد، نمایش سلاح های سنگین از جمله تانک های تی 72 و موشک های میان برد و زره پوش ها و توپ ها و سلاح های مختلف و پهپاد ها نیز بسیار قابل توجه بوده اند.

پیام های اجتماعی این رژه نیز عبارت است از حضور چشم گیر روحانیون و نیز مبارزان ایزدی و مسیحیان است که ثابت کرد حشد الشعبی برخلاف تبلیغات زهرآگین و دروغین رسانه های تابع ائتلاف آمریکایی اسراییلی و اعراب مرتجع، تمام اقوام و طوائف و مذاهب را در بر گرفته است.

این رژه نظامی در حضور شخصیت های سیاسی و امنیتی بلندپایه و در راس آنها مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و فالح فیاض رییس هیات الحشدالشعبی و حمعه عناد وزیر دفاع و عثمان الغانمی وزیر کشور و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی برگزار شد.

مشارکت این شخصیت ها، پیامهایی بسیار مهم به تمام دشمنان عراق ارسال کرد؛ به تمام کسانی که روی شکاف و اختلاف میان نیروهای مسلح عراق حساب کرده بودند تا نظام سیاسی عراق را تضعیف کنند و کشور را وارد موجی از تنش کنند و به سال های قبل از 2003 بازگردانند.

نظارت مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر رژه نظامی حشد الشعبی و سخنرانی او در مراسم و تاکید وی بر آنکه الحشدالشعبی فرزندان این کشورند و عراق با وجود الحشدالشعبی جایگاه تاریخی خود در منطقه را بازخواهد یافت؛ به تمام بعثی ها و داعشی ها و مزدوران سفارت آمریکا ثابت کرد که ملت عراق و الحشد الشعبی از یکدیگر جداناپذیرند و عراق و حشد الشعبی قدرت و توان خود را از یکدیگر کسب می کنند.

از مهمترین پیام های این رژه نظامی آن است که الحشد الشعبی بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح عراق است و مشروعیت خود را از فتوای تاریخی آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق و از خون پاک مبارزانش در دفاع از خاک کشور اخذ کرده است. مشروعیت الحشد الشعبی همچنین برگرفته از تلاشهایش در حمایت از وحدت میهن و از گروه های تشکیل دهنده اش اعم از 50 الی 60 هزار مبارز اهل سنت و هزاران مبارز مسیحی و ایزدی و شبک ها است.

مسلما امروز برای دشمنان عراق که سخنان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را می شنیدند، روز خوبی نبوده است.

او خطاب به الحشد الشعبی گفت: به فرزندان عراق به دلاورمردان الحشد الشعبی در سالروز تاسیس آن درود می فرستم. الحشد الشعبی فرزندان این کشورند. آنها به خدمت به ملت و میهن ادامه می دهند. شما و نیروهای امنیتی کشور تروریسم را ریشه کن کردید. مسیر طولانی در پیش رو دارید، شما نقش تاریخی عراق در منطقه را احیا خواهید کرد. از دلاورمردی های شما تشکر و قدردانی می کنم و بر فداکاری های شهدا و خانواده های محترمشان درود می فرستم.

پربیننده ترین خبرها