هشدار کرملین درباره اقدامات مشابه تجاوز ناوشکن انگلیسی

هشدار کرملین درباره اقدامات مشابه تجاوز ناوشکن انگلیسی
دوشنبه 14 تير 1400 - 04:54

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ناتو یک عنصر ثبات‌زدا است که منجر به تقابل می‌شود، گفت تکرار اقداماتی مانند تجاوز ناوشکن انگیسی را با واکنش کوبنده،‌ پاسخ خواهند داد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه شامگاه یکشنبه گفت اقدامات تحریک‌آمیزی مانند تجاوز ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی این کشور، درخور پاسخی محکم و کوبنده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف طی سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه آن واقعه «یک اقدام تحریک‌آمیز ازپیش برنامه‌ریزی‌شده» بود، گفت واکنش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نشان داد که تکرار آن با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.

وی در این‌باره توضیح داد: «مشخص است که واکنش ما، کوبنده خواهد بود. واشنگتن و لندن این اقدام را با هم هماهنگ کرده بودند».

بر اساس این گزارش،‌ سخنگوی کرملین همچنین افزود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، یک عنصر ثبات‌زدا در منطقه است که منجر به تنش‌ها می‌شود اما روسیه همچنان برای گفت‌وگو با این سازمان آماده است.

چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) نیز یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز طی یک کنفرانس خبری گفت که یقین دارد این اقدام ناو انگلیسی بدون موافقت آمریکا انجام نشده است.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

پیش از این نیز نیروی دریایی ارتش روسیه همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها