رژیم آل خلیفه و داستان پشه احمق

رژیم آل خلیفه و داستان پشه احمق
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 09:09

رژیم آل خلیفه هر از گاهی برای سرپوش گذاشتن بر عقده حقارت خود سعی می کند تصمیم هایی فراتر از حد و اندازه خود بگیرد اما هر بار رسوایی به بار می آورد و به سوژه طنز و شوخی تبدیل می شود.

العالم - کشکول

می گویند روزی پشه ای روی دم شیری نشست. هیبت و بی محلی شیر خشم او را برانگیخت پس تصمیم گرفت نیشی به او بزند اما هر چه تلاش کرد نتوانست؛ برای اینکه بر این حقارت سرپوشی گذاشته باشد به شیر گفت: "محکم بایست می خواهم بپرم". شیر پاسخ داد: "من اصلا نفهمیدم تو اینجا بودی". داستان این پشه، حکایت رژیم آل خلیفه در بحرین است؛ این رژیم هر از گاهی برای سرپوش گذاشتن بر عقده حقارت خود سعی می کند تصمیم هایی فراتر از حد و اندازه خود بگیرد اما هر بار رسوایی به بار می آورد و به سوژه طنز و شوخی تبدیل می شود.

یکی از اقدامات "پشه وار" آل خلیفه، تصمیم هیئت دولت این رژیم برای به روزرسانی فهرست "تروریسم در بحرین" و افزودن تعدادی از شخصیت ها و احزاب و سازمان ها و جنبش ها و گروه های بحرینی و غیر بحرینی به این فهرست است.

از جمله شخصیت هایی که رژیم آل خلیفه به فهرست تروریسم خود افزوده است، سید حسن نصر الله، سید مقاومت، شهید قاسم سلیمانی که توسط آمریکا در بغداد ترور شد، اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس و سید مرتضی السندی، مبارز بحرینی است.

اسامی 153 شخصیت از چندین کشور از جمله بحرین، پاکستان، عراق، ایران، مالی، یمن، قطر، ترکیه، کویت، مصر، عربستان، امارات، لیبی و اردن و 136 سازمان و حزب و جنبش و جماعت از جمله حزب الله، ائتلاف 14 فوریه، گردان الاشتر، گردان مقاومت مردمی و حزب الله بحرین، گردان مختار، جنبش آزادگان بحرین، در کنار "داعش"، القاعده، "جبهه النصره"، لشکر طیبه و "سپاه محمد در پاکستان" در این فهرست قرار گرفته اند.

کاملاً روشن است که هدف اول و آخر از تنظیم چنین فهرستی، حمله به جنبش های مقاومت اسلامی و شخصیت هایی است که هیبت و غرور آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده اند و قرار دادن دیگر گروه های تکفیری و تروریستی مثل "داعش" و القاعده و نظایر آنها در پاکستان و دیگر کشورها صرفاً برای رد گم کردن است.

بنا به اعتراف مقامات ارشد آمریکا از جمله هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، "داعش" و القاعده ساخته و پرداخته آمریکا هستند و همه گروه های تکفیری که نامشان در فهرست تروریسم بحرین آمده است هم ساخته و تربیت شده آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم های عرب مرتجع منطقه از جمله عربستان هستند. چگونه ممکن است رژیم آل خلیفه "داعش" و القاعده و دیگر گروه های تروریستی را در فهرست تروریسم قرار دهد در حالی که خود برای سرکوب اکثریت ملت بحرین از آنها استفاده می کند و عربستان هم برای ترویج تفکر وهابی و تروریستی خود در جهان عرب و اسلام از وجود این گروه ها بهره می برد؛ آمریکا هم امروز در عراق و سوریه و افغانستان از همین گروه ها استفاده می کند و رژیم صهیونیستی سلاح مورد نیاز آنها را تأمین کرده و مجروحان آنها را در بیمارستان های خود مداوا می کند.

قرار دادن اسامی رهبران و شهدای مقاومت در فهرست تروریسم آل خلیفه در کنار گروه های تکفیری ساخت آمریکا و عربستان تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر وابستگی رژیم آل خلیفه به اربابان آمریکایی و اسرائیلی این رژیم. همچنین تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر عقده حقارت این رژیم در مقابل سرداران بزرگی که بینی اربابان آل خلیفه را به خاک مالیده و دست پروردگان آنها را اعم از داعش و گروه های تکفیری دیگر را مثل پشه زیر پای خود له کردند.

پربیننده ترین خبرها