هاشمی‌نژاد در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

روایتی از عملیات تروریستی منافقین در ایران/ تشابه ترورهای منافقین در دهه 60 و داعش در دهه 90

روایتی از عملیات تروریستی منافقین در ایران/ تشابه ترورهای منافقین در دهه 60 و داعش در دهه 90
دوشنبه 21 تير 1400 - 21:09

کارشناس حوزه تروریسم در گفتگو با العالم اظهار داشت: موضوع تروریسم یک موضوع کاملا سیاسی شده است یک ابزاری در دست قدرت های بزرگ است. اگر ما قدرت های بزرگ را نداشته باشیم قطعا حوادث تروریستی را در گوشه کنار دنیا نخواهیم داشت.

العالم - ایران / سیاسی

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان و کارشناس حوزه تروریسم که خود فرزند شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، از شهدای عملیات تروریستی گروهک منافقین هست، با العالم در خصوص نقش این گروهک تروریستی در عملیات های مختلف در ایران به گفتگو نشسته است.

هاشمی‌نژاد با اشاره به 12 هزار شهید ترورهای منافقین گفت: عمده شهادت مقامات جمهوری اسلامی ایران توسط منافقین رخ داد به همراه 12 هزار نفر از شهروندان کشورمان، مابقی آمار مربوط به 35 گروهک تروریستی دیگر می شود، در هیچ نقطه ای از دنیا چنین آماری را مشاهده نمی کنید که 17 هزار نفر و مقامات یک کشور در یک بازه زمانی کوتاه به شهادت برسند، همه طبقات ایران دچار تروریسم شدند

مشروح این گفتگو:

العالم: حوزه های فعالیت موسسه هابیلیان و اهداف راه اندازی این تشکل چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

هاشمی‌نژاد: موسسه هابیلیان، موسسه‌ای است که به جنایات تروریستی که در کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته، می پردازد و ابعاد، مشکلات و این که چند گروه تروریستی در این قضایا دخالت داشتند و چه کشورهایی حامی این جنایات تروریستی در کشور ما بوده اند.

منافقین به دنبال اختلاف افکنی میان پیروان مذاهب مختلف در ایران

العالم: لطفا در باره حادثه تروریستی که در حرم امام رضا (ع) اتفاق افتاد و عاملان آن واقعه توضیح دهید؟

هاشمی‌نژاد: این حادثه یک حادثه تروریستی بود که در یک بقعه زیارتی اتفاق افتاد و گروهی که اینکار را انجام دادند، براساس اسناد ما، گروهک منافقین بوده، عملیات های تروریستی که این گروهک انجام می دادند ابعاد مختلفی داشت، منافقین در دورانی تلاش می کردند تا گروه‌ها، اقوام و جریانات مختلف داخل کشور را به جان همدیگر بیندازند و بین آنها اختلاف پراکنی کنند، مثلا در دورانی چند کشیش را ترور کردند تا جمهوری اسلامی را متهم کنند، دورانی چند برادر اهل سنت ما را به شهادت رساندند تا این تقابل را ایجاد کنند و در حرم امام رضا (ع) هم این اقدام تروریستی را انجام دادند تا میان برادران اهل سنت و تشیع اختلاف پراکنی کنند، بنابراین این حادثه وحشتناک در آن زمان از سوی منافقین رخ داد.

17 هزار شهید ترور ایران ...

العالم: سازمان منافقین تا چه میزان در ترورها در ایران نقش داشته است؟

هاشمی‌نژاد: در کشور ما 17 هزار نفر توسط گروه های تروریستی به شهادت رسیدند که 12 هزار نفر از آنها توسط منافقین به شهادت رسیدند، عمده شهادت مقامات جمهوری اسلامی ایران توسط منافقین رخ داد به همراه 12 هزار نفر از شهروندان کشورمان، مابقی آمار مربوط به 35 گروهک تروریستی دیگر می شود، در هیچ نقطه ای از دنیا چنین آماری را مشاهده نمی کنید که 17 هزار نفر و مقامات یک کشور در یک بازه زمانی کوتاه به شهادت برسند، همه طبقات ایران دچار تروریسم شدند.

کشتار شاه، صدام و گروه های تروریستی در یک راستا بوده است

العالم: فرق اشخاصی که توسط منافقین به شهادت رسیدند با اشخاصی که در جریان انقلاب اسلامی یا جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، چیست؟

هاشمی‌نژاد: در طول 42 سال انقلاب اسلامی جمع زیادی از مردم کشور ما به شهادت رسیدند، بخش زیادی از آنها توسط رژیم سفاک شاهنشاهی انجام شد، رژیم شاه مردم بی دفاع را به خاطر ابراز عقیده به شهادت رساند، بخش دیگری از شهادت های انجام شده توسط صدام بود به این گمان که می توان با وجود اینکه انقلاب اسلامی به تازگی انجام شده است و استحکام نگرفته است با 11 لشکر به کشور ما حمله کرد که کشور ما را ساقط کند و همزمان با این جنایات منافقین در همدستی با صدام از داخل جمع زیادی از مقامان و مردم ما را ترور کردند وقتی تمام این منظومه را نگاه می کنیم، پی می بریم که تمام این جنایات درسته توسط افراد و گروه های مختلف صورت گرفته است ولی در یک راستا بوده است و اون ساقط کردن حکومتی بود که مردمی می خواستند به خاطر استقلال ایجاد کنند.

العالم: 17 هزار شهید ترور در ایران از چه اقشاری بودند؟

هاشمی‌نژاد: ما شاهد هستیم هر دو گروه هستند، هم مقامات عالی رتبه و هم مردم کوچه و بازار، این نشان می دهد که نظام یک نظام مردمی است، شما در منطقه اگر مشاهده کنید، عمده کشتار برای مردم است و مقامات عالی رتبه نداریم ولی در کشور ما اول مقامات به شهادت رسیدند و سپس مردم و ما در همه بخش ها این ترورها رو داریم.

منافقین اعضای خود را شستشوی مغزی می کرد

العالم: منافقین چطور نیرو جذب می کنند و مزدورانشان را شستشوی مغزی می دهند؟

هاشمی‌نژاد: تمام گزارشات بین المللی نشان می دهد که منافقین وقتی که می خواستند اعضای خودشان را جذب بکنند از شیوه های شست و شوی مغزی مدرنی که امروز در دنیا وجود دارد استفاده می کردند، از شیوه هایی که فرقه ها برای استخدام افراد بکار می گیرند. منافقین طبق گزارشات بین المللی از جمله وزارت خارجه آمریکا جمع زیادی از نوجوانان را در ابتدای انقلاب با فریب عضوگیری کرد آنها را شست و شوی مغزی داد، تصور کنید دوسال و نیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جوانانی را که خودشان در انقلاب دخیل بودند را با مغزشویی، اسلحه به دستشان داد و بعد توسط همان ها گروه زیادی از افراد جامعه و مردم عادی کوچه و بازار را به شهادت رساند. این شیوه شیوه ای است که توسط گروه ها و فرقه های پیچیده انجام می شود و منافقین از این شیوه ها طبق گزارشات بین المللی استفاده کردند.

ترورها در ایران از ابتدای انقلاب بوده است و همچنان ادامه دارد

العالم: ترورها در ایران از چه زمان آغاز شد و آیا ادامه دارد؟

هاشمی‌نژاد: ما متاسفانه در کشورمان از روز اول پیروزی انقلاب یعنی روز 22 بهمن 1357 تا الآن حدود 17 هزار شهید ترور داده ایم. روز اول پیروزی انقلاب اسلامی ترور دادیم و این مسیر همچنان متاسفانه ادامه دارد دلیل آن هم این است که یک طرف گروهک های وابسته ای نظیر منافقین وجود دارند از طرف دیگر حضور قدرت های جهانی در طول 40 سال گذشته در این منطقه است که بخشی از پیشبرد اهداف سیاست خارجی آنها گروه های تروریستی هستند. اینها باعث شده که این خط و مسیر متاسفانه ادامه داشته باشد.

العالم: ساز و کار منافقین برای ترور چگونه است؟

هاشمی‌نژاد: روش ها و ابزارهایی که منافقین برای ترور به کار می گرفتند شامل همه انواع و اقسام جنایات تروریستی می شود. آنچه که الآن در جلو چشم مردم و در نظر مردم الآن هست جنایاتی است که داعش در منطقه انجام داده، تمام این شیوه ها در 40 سال پیش در دهه 60 در کشور ما انجام شد. یعنی منافقین، گروهک کومله، گروهک دموکرات، اینها افرادی را می گرفتند و با شیوه شکنجه و سربریدن به شهادت می رساندند. چهار نفر پاسدار را در همین تهران بردند و در خانه ای به مدت یک هفته انواع و اقسام شکنجه دادند و زیر شکنجه به شهادت رساندند. به شیوه های انتحاری که منافقین انجام می دادند حداقل پنج نفر از آیت الله ها و کسانی که نمایندگان امام و امام جمعه بودند به شهادت رساندند که یک از از آنها پدر من در همین استان خراسان بود که به شیوه انتحاری به شهادت رسید. یعنی آنچه که جنایات منافقین به عنوان ابزار ترور از آن استفاده می کنند، منافقین و گروه های دیگر تروریستی در حدود 40 سال پیش در مورد مردم ما بکار گرفتند.

هاشمی‌نژاد: قطعا منافقین بنابر اسناد فراوانی که وجود دارد و بنابر همکاری های فراوانی که بعضی از دولت های خارجی با آنها انجام دادند اعمالشان دقیقا در راستای تامین منافع آنها بوده است. مثلا صدام از ابزار منافقین با توجه به اینکه اینها ایرانی بودند و زبان فارسی را به خوبی می دانستند و ساختار حکومتی ایران را و شخصیت های حکومتی ایران را می شناختند، در زمان جنگ ابزار بسیار خوبی برای صدام در جمع آوری اطلاعات و در اختیار او قرار دادن شدند. و در مرحله بعد ما شاهد هستیم وقتی آمریکاییها در کشور عراق مستقر می شوند به استخدام کشور آمریکا در می آیند و از آنجا تامین منافع آمریکا را شروع می کنند و بعد وقتی که مساله اصلی اسرائیل در کشور ما بحث پیشرفت های علمی هسته ای می شود در خدمت اسرائیل در می آیند. دو مقام عالیرتبه سازمان سیا آمریکا بین سال 2007 تا 2009 اعتراف کردند کشتن پنج دانشمند هسته ای ایران و ترور آنها با همکاری نزدیک بین سازمان مجاهدین خلق و موساد اسرائیل انجام شد.

العالم: آیا فعالیتهای منافقین برای خدمت به بیگانگان است؟

هاشمی‌نژاد: کاملا درست است وقتی که سرکرده های گروه های تروریستی را ملاحظه می کنیم در کشور ما 35 گروهک تروریستی 17 هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند تمام این گروه ها در کشورهای غربی و در کشور آمریکا دفتر رسمی دارند. خود رئیس سازمان مجاهدین و منافقین وقتی که از کشور ایران فرار کرد با هواپیمای نظامی در فرودگاه نظامی در پاریس فرود آمد . این کاملا نشان می دهد که این همکاری ها در راستای منافع کشورهای غربی انجام شده است.

العالم: درباره رابطه مستحکم منافقین و دولتهای خارجی صحبت کنید؟

هاشمی‌نژاد: طبیعتا وقتی ما با بحث تروریسم مواجه می شویم بحث بسیار پیچیده ای دارد. موضوع تروریسم یک موضوع کاملا سیاسی شده است یک ابزاری در دست قدرت های بزرگ است. اگر ما قدرت های بزرگ را نداشته باشیم قطعا حوادث تروریستی را در گوشه کنار دنیا نخواهیم داشت، اگر به کتاب گزینه های سخت خانم کلینتون مراجعه کنیم این را کاملا نشان می دهد، ایشان می گوید گروه هایی مثل القاعده و داعش را خود ما بوجود آوردیم. بنابراین اینکه بخواهیم به موضوع نفاق بپردازیم موضوعی است که بایستی یک بحث همه جانبه رویش انجام بشود. دولت ها کاملا روی موضوع عزم پیدا بکنند، تا وقتی که این گروه ها اهداف آنها را پیش می برند، قطعا پیشبرد و دنبال کردن موضوعات این چنینی کار بسیار سختی است.

العالم: موسسه هابیلیان علیه سازمان منافقین چه اقداماتی انجام داده است؟

هاشمی‌نژاد: دولت‌ها طبیعتاً موضوع تروریست را بسته به شرایط و موقعیت های مختلف سیاسی شان دنبال می کنند و موضوعی هست که بنا به اولویت‌شان کم و زیاد میشود ولی ما به عنوان بازماندگان جنایات تروریستی، به عنوان واحد و یکنواخت قطعا دنبال آن هستیم، آمار قربانیان ایرانیان در جنایت تروریستی بسیار بالا است و این می‌تواند موثر باشد در دنیا، نشان دهیم که کشور ما قربانی جنایات تروریستی است نه حامی تروریست آنطور که آمریکا کشور ما را معرفی می کند.

العالم: آیا منافقین علیه برنامه هسته ای ایران جاسوسی کرده اند و چگونه بوده است؟

هاشمی‌نژاد: منافقین تجربه زیادی در جاسوسی علیه منافع ایرانیان داشتند و آن را در زمان صدام به نمایش گذاشتند. زمانی که صدام شهرهای ما را با موشک بمباران می‌کرد و مردم ما را به شهادت می‌رساند، یکی از گروه‌هایی که رصد می‌کردند که این موشک‌ها به کجا اصابت می‌کند و به کجا باید دقیق اصابت کند منافقان بودند که این کار را انجام می دادند و تجربه چهل ساله در جاسوسی کشور و ملت ما دارند، اینکه منافع اقتصادی و مردمی کشور کجاست سالهاست که جاسوسی می کنند و قطعاً یکی از ابزارهای جاسوسی به نفع دشمنان خونریز ایرانیان هستند.

العالم: یکی از فعالیتهای موسسه هابیلیان، بررسی ایدئولوژی منافقین است، نظرتان درباره این ایدئولوژی چیست؟

هاشمی‌نژاد: در گزارشات بین المللی از جمله وزارت خارجه آمریکا موسسه رند به سفارش پنتاگون و سازمان دیده بان حقوق بشر اشاره کردند که ایدئولوژی سازمان منافقین یک ایدئولوژی التقاطی است، مجموعه ای از اعتقادات مارکسیسم و اسلام، مارکسیست اعتقاد اصلی آنهاست که روی آن پوششی از اسلام داده شده است به دلیل اینکه مردم ایران کاملا مسلمان هستند و بنابراین برای فریب آنها برای جذب نیرو و بسیاری از مسائلی که آنها فریب کاری دارند بتوانند از این پوشش برای پیشبرد اهدافش استفاده کنند.

همکاری صدام و منافقین

العالم: جزییات همکاری منافقین با رژیم صدام را توضیح دهید

هاشمی‌نژاد: وقتی که صدام درصدد این بود که کشور جمهوری اسلامی ایران را در عرض مدت کوتاهی اشغال کند و به زانو در بیاورد و نتوانست این کار را انجام دهد و بعد از گذشت چند سال جمهوری اسلامی ایران توانست بر جبهه‌ها فائق بیاید و صدام ناتوان مانده بود، بنابراین از ابزاری مثل منافقین خیلی خوب می‌توانست استفاده کند و لذا با مذاکراتی که با آنها از قبل داشت آنها را دعوت کرد به خاک کشور خودش و امکانات فراوانی در اختیار آنها قرار داد و با کمک آنها که به قول گزارش وزارت خارجه آمریکا و گزارشات بین المللی، ارتش خصوصی صدام شده بودند یعنی صدام بنابر گفته یکی از کسانی که از سازمان مجاهدین خلق جدا شده بود آنقدر که صدام به ما اطمینان داشت به استکبارات خودش اطمینان نداشت این قدر شرایط مزدوری و این‌ها برای صدام در جهت منافع او فراهم بود و میتوان گفت یکی از یاوران اصلی صدام در حمله به ایران و در جنایات و کشتاری که علیه رزمندگان ما کردند سازمان منافقین است.

حمایت غرب از تروریست های منافقین برای انجام عملیات در ایران

العالم: به نظر شما آینده سازمان منافقین چگونه خواهد بود؟

هاشمی‌نژاد: امکانات زیادی که دشمنان ما در اختیار سازمان منافقین در طول ۴۰ سال گذشته قرار دادند نشان میدهد که هر جایی که بویی از دشمنی علیه مردم ایران و منافع مردم ایران و ضربه زدن به مردم ایران باشد منافقین در آنجا حاضر هستند و برایشان تفاوت نمیکند که ارباب اگر روزی صدام باشد آنجا هستند اگر امریکا باشد آنجا هستند اگر اسرائیل باشد آنجا هستند و در حال حاضر در پاریس و بسیاری از مراکز دیگر، تنها گروهی هستند که به صراحت اعلام می‌کنند برای جنایت و خیانت علیه ایران و ایرانیت ، نه تنها جمهوری اسلامی، حد و مرزی ندارند و آن را در طول سال های گذشته ثابت کردند بنابراین باید آینده آنها را دید در زمره آینده دشمنان و کشورهایی که با کشور ما دشمنی می‌کند چون مزدور همیشه مزدور است تنها ارباب را عوض میکند و همچنان مزدوری آن ثابت است.

العالم: درباره پدرتان شهید هاشمی نژاد که در ترور به شهادت رسیدند، توضیح دهید.

هاشمی‌نژاد: او یکی از ایدوئولیک های انقلاب اسلامی بود او یکی از سخنوران به نام دینی بود که در حرم حضرت رضا علیه السلام اکثر سخنرانی‌هایش را انجام می‌داد او یک دانشمندی بود که کتاب‌های متعدد دینی نوشته بود و یک مدرس بود بدون اینکه هیچ پست و سمت رسمی دولتی داشته باشد اما به شدت در مورد بحث، مناظره، گفتگو و ایدئولوژی او صاحب‌نظر بود همانند شهید مرتضی مطهری که مغز متفکر اسلامی بود که این دو نفر جزو اولین کسانی بودند که کتاب‌های ایدئولوژی را در مورد بحث های روز سیاسی نوشتند و این دو نفر مورد هدف دشمن واقع شدند و هر دو به شیوه تروریستی به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها