رزمایش 10 روزه آمریکا-کره جنوبی 25 مرداد آغاز می‌شود

رزمایش 10 روزه آمریکا-کره جنوبی 25 مرداد آغاز می‌شود
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 13:04

علی‌رغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تأیید کرد که رزمایش مشترک با ایالات متحده به مدت 10 روز بین 25 مرداد تا چهارم شهریور برگزار می شود.

العالم - آسیا

علی‌رغم هشدارهای پیاپی کره شمالی به کره جنوبی در خصوص برگزاری هرگونه رزمایش مشترک با ایالات متحده، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که به مدت ۱۰ روز و از ۱۶ تا ۲۶ آگوست (۲۵ مردادماه تا چهارم شهریورماه) با واشنگتن رزمایش مشترک برگزار می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که سئول و واشنگتن هفته جاری، رزمایش ترکیبی تابستانی مهمی را در مقیاس کوچک‌تر در مقایسه با سال‌های قبل برگزار آغاز خواهند کرد.

طبق این گزارش، رزمایش مشترک کره جنوبی و ایالات متحده در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی پیش از این هشدار داده است که چنین رزمایش‌هایی به «بحران امنیتی جدی» منجر خواهد شد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این خصوص گفت: «کره جنوبی و ایالات متحده پس از در نظر گرفتن اوضاع کووید-۱۹، حفظ موقعیت دفاعی ترکیبی و تلاش‌های دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و برقراری صلح، تصمیم دارند رزمایش ترکیبی تابستانی را به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۶ آگوست برگزار کنند».

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که به واسطه شیوع بیماری کرونا، تعداد نظامیانی که در این رزمایش تابستانی شرکت می‌کنند، در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش دارد.

این رزمایش به‌رغم هشدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی انجام می‌شود که به طور سنتی همکاری بین رقبای اصلی خود را تمرین جنگ می‌داند.

علی رغم آن که تا حدودی روابط میان دو کره به سمت گرم شدن پیش می‌رفت اما انتشار اخباری درباره تصمیم سئول و واشنگتن برای برقراری رزمایش مشترک منجر به تنش‌هایی میان دو همسایه شده بود و این مسئله تا جایی پیش رفت که مقام‌های نظامی کره جنوبی چند روز پیش اعلام کردند که کره شمالی دیگر تماس‌های تلفنی روزانه‌ای را که از طریق خط نظامی بین دو کره برقرار می‌شده است، پاسخ نمی‌دهد.

ایالات متحده حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد.

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها