تداوم بازداشت‌ها و یورش نظامیان صهیونیست به منازل فلسطینیان در کرانه باختری

تداوم بازداشت‌ها و یورش نظامیان صهیونیست به منازل فلسطینیان در کرانه باختری
شنبه 30 مرداد 1400 - 14:29

نظامیان صهیونیست بار دیگر به نقاط مختلف کرانه باختری یورش برده و در درگیری با فلسطینیان، ده‌ها نفر را زخمی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (دیروز) راهپیمایی فلسطینیان در قلقیلیه و الخلیل در کرانه باختری را سرکوب کرده و دست‌کم هفت شهروند فلسطینی از استان الخلیل را بازداشت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در استان نابلس در منطقه الفخذ یک شهروند فلسطینی را هدف گلوله جنگی قرار داده و زخمی کردند همچنین ۱۲ نفر دیگر هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفتند و علاوه بر آن ۹۱ نفر نیز در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند.

در بیت دجن شرق نابلس نیز در جریان سرکوب راهپیمایی مخالفت با شهرک‌سازی، یک شهروند هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت و ده‌ها نفر دیگر نیز در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، در استان قلقیلیه نیز ده‌ها فلسطینی در نتیجه سرکوب راهپیمایی روستای کفرقدوم، مصدوم شدند. فلسطینیان هر هفته در این روستا واقع در شرق قلقیلیه تظاهرات برگزار و طی آن مخالفت با شهرک‌سازی را اعلام و بر درخواست خود برای بازگشایی ورودی روستا که از بیش از ۱۷ سال پیش بسته شده، تأکید می‌کنند.

در استان الخلیل نیز نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرات فلسطینیان در محکومیت شهرک‌سازی و تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها در جنوب الخلیل را سرکوب کردند و در نتیجه شلیک گاز اشک‌آور بخش‌های زیادی از اراضی کشاورزی فلسطینیان دچار حریق شد.

نظامیان صهیونیست همچنین در استان الخلیل سه شهروند فلسطینی و تبعه خارجی را بازداشت کردند.

همچنین یک شهروند فلسطینی و دو پسرش نیز در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهرک یطا بازداشت شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین با قرار دادن موانع نظامی در حد فاصل بین دو روستای العرقه، کفیرت و یعبد در استان جنین شروع به بازرسی خودروها کردند.

نظامیان صهیونیست در ورودی غربی شهرک بیت فجار در جنوب بیت لحم نیز با قرار دادن موانع نظامی اقدام به بازرسی خودروها کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها