گزارش رعب آور سازمان ملل از آینده افغانستان؛ از جنگجویان القاعده تا افراط گرایان خارجی منتسب به طالبان

گزارش رعب آور سازمان ملل از آینده افغانستان؛ از جنگجویان القاعده تا افراط گرایان خارجی منتسب به طالبان
يکشنبه 7 شهريور 1400 - 11:31

دیده بان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد تقریبا تمامی اعضای خارجی داعش و القاعده از طریق پاکستان وارد افغانستان می شوند و پیش از این رهبران این گروه ها در کنار رهبران طالبان در پاکستان زندگی می کردند.

العالم ـ آسیا

در گزارش دیده بان سازمان ملل آمده است: « بخش مهمی از رهبری القاعده در مرز میان افغانستان و پاکستان و در کنار القاعده در شبه قاره هند مستقر است و تعداد زیادی از جنگجویان القاعده و دیگر افراط گرایان خارجی منتسب به طالبان در بخش های مختلف افغانستان مستقر می باشند. »

در ادامه این گزارش با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از اعضای ارشد القاعده در مقطع زمانی و دچار فرسایش شدن آن، آمده است: روابط و پیوند ایدئولوژیک طالبان و القاعده باعث نزدیکی این دو گروه شده است.

« محمود سیکال » فرستاده ویژه پیشین سازمان ملل متحد در امور افغانستان در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: « با تصرف کابل توسط طالبان گروه های افراطی و تروریست منطقه به این کشور وارد شدند. تجاوز خزنده پاکستان در افغانستان به زودی آنرا به مکانی از وحشت، خشونت و تهدید بین المللی امنیت و صلح تبدیل می کند. »

از سوی دیگر طالبان شروع به کنترل القاعده از طریق جمع آوری اطلاعات درباره جنگجویان خارجی این گروه و ثبت و محدود کردن آنها می کند.

در پایان این گزارش آمده است، هنوز معلوم نیست که طالبان به تعهداتش برای مقابله با هرگونه تهدید بین المللی که با القاعده در افغانستان مرتبط باشد، عمل می کند یا نه؟

پربیننده ترین خبرها