برگزاری اولین رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

برگزاری اولین رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 11:25

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، برای اولین بار یک رزمایش مشترک بین این رژیم و ناوگان پنجم دریایی آمریکا در دریای سرخ برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، واشنگتن و تل‌آویو در دریای سرخ یک رزمایش مشترک برگزار کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل روزنامه «یدیعوت آحارونوت» خبر دادند: «برای اولین بار نیروهای دفاعی اسرائیل (ارتش رژیم صهیونیستی) با ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده در دریای سرخ یک رزمایش دریایی برگزار کردند».

طبق این گزارش‌ها، در این رزمایش دو طرف «سناریوهای جستجو، نجات و مانورهای دفاعی را در منطقه‌ای تمرین کردند که مسیرهای تجاری دریایی در معرض خطر بوده است».

فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رزمایش مشترک در دریای سرخ، همکاری استراتژیک تل‌آویو و واشنگتن را موضوعی «حیاتی» برای امنیت این رژیم و امنیت منطقه خواند.

سرتیپ «دنیل هاگاری» با تاکید بر ادامه پیوندهای نظامی و دفاعی تل‌آویو و واشنگتن در منطقه افزود: «این رزمایش شروع یک همکاری است که برای تقویت امنیت و مقابله با تروریسم گسترش خواهد یافت».

برگزاری این رزمایش مشترک در شرایطی انجام شده که اخیرا نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سفر به واشنگتن با مقام‌های ارشد آمریکایی شامل رئیس‌جمهور، وزیران خارجه، دفاع و مشاور امنیت ملی کاخ سفید جداگانه دیدار کرد.

نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در این دیدارها بارها علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران موضع گرفت و در پایان سفر به واشنگتن، از توافق با «جو بایدن» برای توقف این برنامه خبر داد

فارس

پربیننده ترین خبرها