انتقال 200 سگ و گربه از افغانستان با هواپیمای اختصاصی و رها کردن همکاران محلی

انتقال 200 سگ و گربه از افغانستان با هواپیمای اختصاصی و رها کردن همکاران محلی
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 20:57

"بسیار غمناک است که ناچار شوی آنها را ترک کنی، زمانی که خداحافظی کردند اشک های بسیاری ریخته شد... در آن لحظه بسیار احساساتی شدم. برای آنها غمگین بودم اما در عین حال برای حیوانات خوشحال بودم"، اینها سخنان پل بن وارتینگ از نیروهای انگلیسی در افغانستان است که حدود 200 سگ و گربه را از افغانستان به لندن منتقل کرد؛ اما همکاران محلی افغانستانی را رها کرد.

العالم ـ کشکول

وارتینگ نظامی سابق در نیروی دریایی انگلیس در گفتگو با روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" گفت که توانست پول لازم برای اجاره کردن یک هواپیمای اختصاصی به منظور انتقال تمام حیوانات خود از پناهگاه "نوزاد" که خود در کابل تاسیس کرده بود، جمع آوری کند.

نکته قابل توجه سخن وارتینگ در گفتگو با روزنامه "د سان" انگلیس است که گفت عناصر طالبان به او کمک کردند که با حیواناتش خود را به هواپیما برساند.

روزنامه لوفیگارو در همین راستا به نقل از یکی از اعضای مجلس عوام انگلیس نوشت: بسیاری از خانواده های مترجمان افغان که با آنها در تماس بودم، به سبب وارتنیگ از افغانستان منتقل نشدند. تلاشی که نظامیان انگلیسی در مدیریت انتقال حیوانات هدر دادند، بسیار پرهزینه بود خواه از لحاظ لوجستیکی و یا از لحاظ نیرو و انرژی انسانی.

رفتار وارتینگ بيانگر آن است که وضعیت او بسیار بیمارگونه است. این وضعیت فقط محدود به وارتینگ نمی شود بلکه این امر به فرهنگ غربی باز می گردد. فرهنگی که مبتنی بر برتری سفید پوستان است. تفکری که تمام احساسات بشردوستانه را از غربی ها نسبت به دیگران زدود. این تفکر با فطرت انسانی مغایرت دارد. حال شاهد هستیم که چگونه احساسات انسانی نزد غربی ها از میان رفته است و حیوانات را بر انسان ها ارجحیت می بخشد. اقدام وارتینگ و پیش از او اقدام نظامیان امریکایی نسبت به افغان هایی که در طول 20 سال با آنها همکاری کردند، بهترین دلیل بر این مدعاست.

زشتی و پلیدی دیدگاه غربیان نسبت به دیگران که برخاسته از فرهنگ غربی است در زشت ترین شکل آن در چند روز گذشته در افغانستان هنگام فرار و عقب نشینی آشفته نظامیان آمریکایی و غربی از این کشور نمود پیدا کرد. این دیدگاه را غرب تلاش کرد از طریق همدستی با برخی افغان ها، در افغانستان تعمیم دهد. کسانی که "دموکراسی دروغین و آزادی و حقوق بشر ادعایی غرب" را باور کرده بودند و آن را در کشورهایشان ترویج می دادند؛ حال آنکه غربی ها سگ ها و گربه های خود را بر آنها ترجیح دادند!

پربیننده ترین خبرها