فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از اسرای فلسطینی/ درگیری با نظامیان صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی /تشکیلات خودگردان اقدام بین المللی را خواستار شد

فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از اسرای فلسطینی/ درگیری با نظامیان صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی /تشکیلات خودگردان اقدام بین المللی را خواستار شد
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 10:28

رسانه های خبری از مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات ملت فلسطین در همبستگی با اسرا در مناطق مختلف خبر دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شدند. همچنین ده‌ها فلسطینی دیگر نیز درپی شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

این گزارش می افزاید، هشت فلسطینی در پی اصابت گلوله با روکش پلاستیکی در جنوب نابلس مجروح شدند و ۱۵ فلسطینی دیگر نیز در همین منطقه و به دنبال شلیک گاز اشک‌آور به سمتشان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین به تحصن فلسطینی‌ها در اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش برده شماری از جوانان را مجروح و چهار تن از آنها را بازداشت کردند.

بنابر این گزارش، درگیری‌های مشابه دیگری نیز در مناطق مختلف دیگر ازجمله باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل درگرفت که منجربه مجروح شدن چند فلسطینی شد.

در همین حال، فعالان فلسطینی خواستار تحصن در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی طی امروز (یکشنبه) در همبستگی با محاکمه مجدد چهار اسیر فراری از زندان جلبوع شدند.

فراخوان برای تحصن سراسری همزمان با محاکمه مجدد چهار اسیری مطرح شد که اخیرا از زندان جلبوع فرار کرده اما بار دیگر به دام نیروهای رژیم صهیونیستی گرفتار شدند.

به گزارش ایسنا، به دنبال خشونت نظامیان صهیونیست، وزارت خارجه فلسطین سرکوب وحشیانه راهپیمایی و تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها را در کرانه باختری محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: رفتار خشونت آمیز و وحشیانه ارتش اسرائیل علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های مسالمت آمیز، بیانگر تصمیمات و دستورالعمل‌های سطوح سیاسی و نظامی در اسرائیل برای شکستن اراده پایداری و مقاومت مسالمت آمیز فلسطینی‌ها است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول تمامی این اتفاقات و پیامدهای آن دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات بخش جدایی ناپذیر از سیاست استعماری نژادپرستانه اسرائیل است.

این وزارتخانه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود را در قبال این جنایات به عهده بگیرد و اقدامات و اقدامات لازم را برای اطمینان از اجرای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل که مهمترین آنها قطعنامه 2334 است، اتخاذ کند.

پربیننده ترین خبرها