هشتگ زکریا زیر شکنجه است، ترند شد

هشتگ زکریا زیر شکنجه است، ترند شد
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 21:58

هشتگ # زکریا زیر شکنجه، پس از انتشار اخبار شدت یافتن بیماری  زکریا الزبیدی اسیر زندان های اشغالگر اسرائیلی ،ترند شد.

العالم داغهای مجازی

الزبیدی از جمله 6 اسیر تونل آزادی است که هفته گذشته از زندان جلبوع فرار کرد اما نیروهای اشغالگر بار دیگر وی را با سه اسیر دیگر محمود العارضه، محمد العارضه و یعقوب القادری بازداشت کردند.

برخی از پایگاههای فلسطینی اعلام کردند ،الزبیدی در معرض ضرب و شکنجه با شوک الکتریکی بوده و به بخش مراقبت های ویژه اشغالگران منتقل شده این در حالی است که اشغالگران مانع ازدیدار وکیل با چهاراسیر می شوند.

کاربران پایگاههای اجتماعی جهان اسلام توییت هایی با هشتگ هایی به راه انداختند که هشتگ # زکریا زیر شکنجه است ترند شد.

از سوی دیگر اراضی فلسطینی امروز سه شنبه شاهد چندین پویش اعتراضی در اعلام همبستگی با این اسیر و تشویق جامعه بین المللی به اقدام شد که مهم ترین پویش در جنین شکل گرفت.

یک پویش نیز در برابرمقر صلیب سرخ شهر البیره خواهان مشارکت گسترده و رسمی مردم در روز جمعه آینده همزمان با اعتصاب غذای 1380 اسیر در زندان های اشغالگران اسرائیلی شد.

قدری ابوبکر رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت : 4 اسیر به ویژه زکریا الزبیدی از ابتدای بازداشتشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زکریا از ناحیه سر و پا دچار شکستگی شد و اشغالگران از زمان بازداشت مانع دیدار وکلا و سازمان های حقوقی با آنان می شوند.

دهها نفر از اهالی استان طوباس نیز امروز سه شنبه در پویش حمایت از اسرای محبوس در زندان های صهیونیست ها به دعوت هیات اسرا و آزادگان و نادی الاسیر و کمیته هماهنگی گروهها شرکت کردند.

دهها فلسطینی نیز برگزاری تظاهرات در میدان ابوعلی ایاد در مرکز قلقیلیه استان سلفیت، سیاست وحشیانه مقامات اشغالگر در حق اسرا را محکوم کردند.

فعالان جهان اسلام نیز با هشتگ 3 زکریا زیر کشنجه است و همه ما زکریا هستیم از مردم خواستند برای وی که به شدت بیمار است دعا کنند انی در حالی است که تصاویری از این اسیر در تخت بیمارستان در حالی که لوله اکسیزن به وی وصل است منتشر شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرد تمام تلاش خود را برای دیدار با اسرایی که با تلاش خود را آزاد کرده بودند و دوباره بازداشت شده اند خواهد کرد .

"یحیی مسوده " سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در گفت وگو با خبرگزاری وفا فلسطین گفت : این کمیته به نگرانی اهالی نسبت به فرزندان اسیرشان ارج می نهد و طی روزهای اتی با 4 اسیر از جمله زکریا الزبیدی و برای اطمینان دادن به خانواده هایشان به ویژه پس از انتشار خبر شدت یافتن بیماری وی و عدم موفقیت وکلا با آنان ، دیدار خواهد کرد.

نادی الاسیر نیز بر ادامه اقدام اشغالگران صهیونیستی بر ممانعت از دیدار وکلای 4 اسیر با آنان تاکید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها