هشدار گروه های ضد صهیونیستم در انگلیس به شرکت ورزشی پوما/ اعتراض به حمایت پوما از رژیم آپارتاید صهیونیستی

هشدار گروه های ضد صهیونیستم در انگلیس به شرکت ورزشی پوما/ اعتراض به حمایت پوما از رژیم آپارتاید صهیونیستی
شنبه 27 شهريور 1400 - 20:11

صدها تن از فعالان ضد صهیونیسم و اقشار مختلف مردم در چندین شهر انگلیس دست به تظاهرات زده و هشدار دادند که در صورت تداوم همکاری شرکت ورزشی پوما با اتحادیه فوتبال رژیم اشغال‌گر قدس، محصولات این شرکت را تحریم می‌کنند.

العالم ـ اروپا

معترضان در این حرکت اعتراضی، پوما را شریک جرم و همدست صهیونیست‌ها در اشغال فلسطین خوانده و شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند. آن‌ها در شهرهای لندن، برایتون، لیورپول، چستر و دیگر مناطق انگلیس مقابل شعبه‌های خرده‌فروشی پوما تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود دست از حمایت رژیم آپارتاید اسرائیل بردارید و جنایت در فلسطین را متوقف کنید.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند، فریاد می‌زدند «فلسطین، فلسطین آزاد باید گردد»، «اسرائیل، اسرائیل یک رژیم تروریستی است» و «پوما، پوما تحریم باید گردد».

شرکت پوما حامی اصلی فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی است و در سرزمین‌های اشغالی، تاسیسات ورزشی ساخته است. براساس قوانین بین المللی، هرگونه تاسیسات در سرزمین‌های فلسطینیان، جنایت جنگی است، اما شرکت پوما، علاوه بر کمک به این اقدامات غیر قانونی، تلاش می‌کند تا پای صهیونیست‌ها را به مناسبت‌های ورزشی در جهان نیز باز کند.

پیشتر، بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی فلسطین در نامه‌ای از شرکت پوما خواستند تا به قرارداد حمایتی این شرکت با فدراسیون فوتبال اسرائیل پایان دهد. در بخشی از این نامه آمده است: شهرک‌سازی‌های اسرائیل موجب نقض جدی حقوق بشر و محدود شدن آزادی‌های فلسطینی‌ها، دسترسی آن‌ها به منابع طبیعی و توانایی ساخت مسکن شده است.

پوما (به آلمانی Puma SE) یک شرکت آلمانی چندملیتی است که در زمینه تولید و فروش محصولات ورزشی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کفش و پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی دیگر است.

به گزارش ایرنا، اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس پس از حملات و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند در ماه‌های اخیر بالا گرفته است.

تاکنون چندین تظاهرات ضد صهیونیستی در پایتخت انگلیس برگزار شده که در یک مورد، معترضان پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل سفارتخانه این رژیم در لندن به آتش کشیده و خواستار اخراج دیپلمات‌های صهیونیستی شدند.

سفیر فلسطین در لندن می‌گوید که بازتاب این اعتراضات به مردم کشورش انرژی و دلگرمی می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها