چهره واقعی آمریکا، کشتار خانواده بی گناه افغان در کابل

يکشنبه 28 شهريور 1400 - 23:24

ماه گذشته طی حمله هوایی نیروهای آمریکا بر اتومبیلی در نزدیکی فرودگاه کابل که به وسیله یک پهپاد صورت گرفت، یک خانواده غیر نظامی 10 نفره که 6 تن از آنها کودک بودند کشته شدند.

العالم-کشکول

این حمله به بهانه داعشی بودن مسافران اتومبیل صورت گرفت درحالی‌که بزرگ ترین کودک کشته شده بیش از 10 سال سن نداشت و کوچک ترین آنها نیز سمیه بود که هنوز دو ساله نشده بود.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که نیروهایش اتومبیلی اشتباهی را منفجر کرده اند زیرا گمان می کردند که این اتومبیل حامل مواد منفجره است و از سوی داعش به قصد انجام حمله ای علیه نیروهای آمریکا فرستاده شده است. آیا منطقی است کسانی که به پیشرفته ترین پهپادها و دستگاه ها با دقیق ترین دوربین ها مجهز هستند، متوجه وجود 6 کودک داخل ماشین نشده باشند؟

قطعا متوجه شده اند. اما ترجیح دادند این بی گناهان را بکشند تا ریسک احتمال اینکه اتومبیل مذکور بمب گذاری شده باشد را از خود دور کنند، البته اگر داستان اتومبیل بمب گذاری شده اساسا واقعی باشد و ساخته ذهن آمریکا نباشد تا با ادعای اینکه نقشه حمله ای از داعش را خنثی کرده تلاش نکرده باشد که آبروی خود را حفظ کند، بخصوص پس از خروج هرج و مرج آفرینش از افغانستان و انتقادات شدیدی که دولت بایدن متحمل آن شد.

"عذرخواهی کافی نیست". این اولین واکنشی بود که بستگان کودکان کشته شده افغانستانی نسبت به این جنایت نشان دادند. البته آمریکایی که در حمله هوایی اش بدن کودکانی به عمر گل را متلاشی کرد آنقدر که خانواده شان قادر به تشخیص هویت جسدشان نبودند، قطعا به خود زحمت تسلیت گفتن به بازماندگان داغدیده شان را هم نخواهد داد و طبق معمول کسی را هم بخاطر این جنایت مجازات نخواهد کرد.

خانواده جان باخته در این حادثه از آمریکا درخواست پناهندگی کرده بودند و منتظر یک تماس تلفنی بودند تا به فرودگاه بروند. یکی از آنها احمد ناصر نام داشت که پیش از این مترجم نیروهای آمریکایی بود. قربانیان دیگری هم در میان آنها بودند که با سازمان های بین المللی همکاری می کردند و ویزایی داشتند که می توانستند با آن به آمریکا وارد شوند.

جان كربی سخنگوی پنتاگون در توجیه این کشتار ادعا کرد که این حمله برای جلوگیری از تهدید واقعی حمله قریب‌الوقوع به فرودگاه کابل انجام شد. فرماندهی مرکزی آمریکا پیش از این گفته بود که حمله پهپاد آمریکایی انفجاراتی متعدد و قوی به دنبال داشته و این یعنی مقدار زیادی مواد منفجره داخل اتومبیل بوده که منجر به کشته شدن افراد بیشتری شده است. اگر این روایت صحت داشته باشد معنایش این است که آمریکا به صورت غیر مستقیم اعتراف کرده که می دانست تعدادی غیر نظامی کشته خواهند شد اما بدون توجه به این موضوع اتومبیل را منفجر کرد و این جنایت را در حق کسانی که برایش کار می کردند و حق پناهندگی آمریکا را داشتند مرتکب شد.

آمریکای واقعی همین است. این کاری است که آمریکا حتی با کارگزاران و متحدان خود می کند. این جنایتی است که آمریکا در حق کودکان بی گناه مرتکب می شود. هرکس از این جنایت ها چشم پوشی می کند باید چشمان خود را باز کند و دست از وابستگی به این قاتل بردارد. آمریکا با همه دولت های حاکم در آن، به عنوان رژیمی جنایتکار و قاتل کودکان در عراق، افغانستان، سوریه، ژاپن، سومالی، ویتنام و اقصی نقاط کره زمین باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها