تمامی نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان «العبدیه» در استان مأرب تسلیم شدند

تمامی نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان «العبدیه» در استان مأرب تسلیم شدند
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 11:36

تمامی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در شهرستان «العبدیه» در استان مأرب شب گذشته تسلیم نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شدند.

العالم - یمن

منابع مطلع در استان یمن خبر دادند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته توانستند تمامی نقاط شهرستان «العبدیه» در جنوب استان مأرب را بدون مقاومت شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی آزاد کنند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، پس از اینکه نیروهای دولت صنعاء تمامی خطوط کمک‌رسانی به شبه‌نظامیان دولت مستعفی در العبدیه را مسدود کردند، این شبه‌نظامیان مجبور شدند سلاح خود را بر زمین گذاشته و منطقه را دو دستی تقدیم نیروهای مقاومت یمن کنند.

العبدیه دومین شهرستانی است که در ۲۴ ساعت گذشته به دست نیروهای ارتش و انصارالله یمن می‌افتد. پیش از این شهرستان «حریب» نیز از اشغال ائتلاف سعودی آزاد شده بود. درگیری‌های همزمان با استان مأرب، در استان «شبوه» نیز جریان دارد. شبوه نیز همچون مأرب دارای منابع غنی نفت و گاز است. نیروهای مقاومت یمن هم اکنون در حال پیشروی در شهرستان «الجوبه» در استان شبوه هستند، پیش از آن دو شهرستان «عین» و «بیحان» آزاد شده بود.

پیشروی نیروهای یمنی در استان مأرب و شبوه در حالی صورت می‌گیرد که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۶ شهریور ماه گفته بود که عملیات‌های نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۲۰ شهریور نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن، گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها