ارتش سوریه حملات خود به تروریست های النصره را شدت بخشید

ارتش سوریه حملات خود به تروریست های النصره را شدت بخشید
يکشنبه 11 مهر 1400 - 11:39

ارتش سوریه حملات خود علیه گروه تروریستی جبهه النصره و هم پیمانانش در پاسخ به نقض توافق آتش بس ادلب در شمال سوریه را شدت بخشید.

العالم سوريه

بنابر گزارش الوطن، یگان های ارتش سوریه دیروز (شنبه) برای دومین روز متوالی حملات خود را در منطقه سهل الغاب و ریف ادلب علیه گروه تروریستی جبهه النصره و هم پیمانانش در پاسخ به نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش افزایش دادند.

این در حالی است که یک منبع میدانی این حملات را پیام تند دمشق مبنی بر اینکه درگیری ادلب نزدیک است، توصیف کرد.

این منبع میدانی گفت: ارتش دیروز ،پایگاههای تروریست ها را در السرمانیه ،الزیاره و خربه الناقوس در سهل الغاب در شمال شرقی، با موشک مورد حمله قرار داد و تلفات مستقیمی بر آنها وارد کرد.

وی افزود: یگان های ارتش در ریف ادلب صبح دیروز مراکز تروریست ها را در الفطیره، فلیفل و بینین در ریف ادلب جنوبی هدف حملات موشکی قرار داد و خسارات شدیدی بر آنها وارد کرد.

این منبع خاطرنشان کرد: حملات شدید ارتش به تروریست ها در پاسخ به نقض توافق آتش بس در منطقه کاهش تنش و حملات موشکی آنان به منطقه جورین در منطقه سهل الغاب در شمال غربی بوده است.

وی افزود: ارتش از ابتدای هفته جاری با حملات شدید، بیشتر پایگاهها و مراکز تمرکز تروریست ها در سهل الغاب و منطقه جبل الزاویه در جنوب ادلب را درهم کوبید که پیام تندی دارد مبنی بر این که زمان آزادی سازی ادلب فرا رسیده است.

همزمان با حملات ارتش، جنگنده های روسیه نیز به پایگاههای تروریست ها در روستای الباره در جبل الزاویه که پست ایست و بازرسی ترکیه در آن قرار دارد، و دیگر پایگاه ها در منطقه الزیاره در منطقه سهل الغاب حمله کردند.

برخی منابع مخالف نیز اعلام کردند فرماندهان نیروهای ترکیه در منطقه کاهش تنش نیز به نیروهای خود دستور داده اند در صورت تعرض به هر پایگاه یا منطقه ترکیه از سوی ارتش سوریه ، واکنش مستقیم نشان دهند.

فرماندهان نیروهای ترکیه به همه نیروهای خود در استان ادلب و ریف حلب غربی آماده باش داده اند و برای اولین بار از زمان ورود به استان ادلب و ریف حلب غربی ، سلاح های ضد زره را در مراکز و خطوط درگیری با نیروهای ارتش سوریه و توپخانه ها را برای شلیک به محورهای روبرو و خطوط امدادی مستقر کرده اند.

به گفته منابع اطلاع رسانی مخالف، نیروهای ترکیه بر تمرکز نیروها و سلاح های سنگین در سه محور شرقی جبل الزوایه از سوی شهر معره النعمان، محور سراقب به سوی شهر ادلب و محور میزنار و کفر حلب در ریف حلب غربی به سوی بزرگراه باب الهوی تمرکز کرده اند.

پربیننده ترین خبرها