کره شمالی: شورای امنیت استانداردهای دوگانه دارد

کره شمالی: شورای امنیت استانداردهای دوگانه دارد
يکشنبه 11 مهر 1400 - 13:04

پیونگ‌یانگ در واکنش به نشست شورای امنیت برای بررسی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، اعلام کرد این نهاد استانداردهای دوگانه‌ای را در قبال فعالیت‌های نظامی بین کشورهای عضو سازمان ملل اعمال کرده است.

العالم - آسیا

رسانه دولتی «کِی‌سی‌ان‌اِی» کره شمالی گزارش داد پیونگ‌یانگ امروز (یکشنبه) در اظهارنظری انتقادی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد استانداردهای دوگانه‌ای را در قبال فعالیت‌های نظامی بین کشورهای عضو سازمان ملل اعمال کرده است.

این نهاد روز جمعه در پشت درهای بسته به درخواست ایالات متحده و سایر کشورها در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد.

«جو چول سو» مدیر بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه کره شمالی گفت که نشست شورای امنیت سازمان ملل به معنای «نادانی آشکار و تجاوز گستاخانه» به حاکمیت این کشور و «اقدام تحریک‌آمیز غیرقابل تحمل و جدی» است.

وی در ادامه، شورای امنیت را در حالیکه در خصوص تمرینات نظامی مشترک آمریکا و آزمایش تسلیحاتی آن با متحدانش سکوت می‌‌کند، اما فعالیت‌های دفاعی کره شمالی را مورد انتقاد قرار می‌دهد، به استانداردهای دوگانه متهم کرد.

این مقام کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی این کشور منتشر کرد، گفت: این نفی بی‌طرفی، انصاف و تعادل و همچنین نفی خطوط اصلی فعالیت‌های سازمان ملل متحد و مظهر آشکار استانداردهای دوگانه است.

پیش‌تر، «کیم سونگ» نماینده پیونگ‌یانگ در سازمان ملل در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که کشورش مجاز است از خود دفاع کرده و سلاح‌هایی را برای مقابله با هرگونه تجاوز خارجی آزمایش کند، اما کره شمالی به همسایگان خود و ایالات متحده آسیبی نمی‌رساند. وی خاطرنشان کرد که پیونگ‌یانگ آماده گفت‌وگو است اگر آمریکا از سیاست‌های خصمانه خود دست بکشد و مانورهای نظامی در شبه‌جزیره کره را متوقف کند.

طی ماه گذشته، پیونگ‌یانگ چندین موشک از جمله موشک مافوق صوت «هوآسانگ ۸» و یک موشک ضد هوایی تازه توسعه یافته را آزمایش کرد. این اقدامات مورد انتقاد شدید غرب قرار گرفته و واشنگتن بارها پیونگ‌یانگ را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کرده است.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شد نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها