وزارت کشور عراق حکم ممنوعیت خروج و بازداشت عاملان برگزاری کنفرانس اربیل را صادر کرد + سند

وزارت کشور عراق حکم ممنوعیت خروج و بازداشت عاملان برگزاری کنفرانس اربیل را صادر کرد + سند
دوشنبه 26 مهر 1400 - 07:45

یک مسئول امنیتی بلندپایه عراق اظهار داشت وزارت کشور در بخشنامه‌ای فوری خطاب به گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها ممنوعیت خروج عاملان برگزاری کنفرانس عادی‌سازی روابط با اسرائیل را که ماه گذشته در اربیل برگزار شد، اعلام کرد.

العالم _ عراق

بر اساس ماده 201 قانون مجازات‌های عراقی که مصوب سال 1969 میلادی است، همه عاملان ترویج یا دعوت به برقراری رابطه با اسرائیل مجرم شناخته می‌شوند و مجازات این افراد تحت عنوان خیانت بزرگ شامل اعدام هم می شود.

این مسئول بلندپایه عراقی در وزارت کشور به العربی الجدید گفت: حکم بازداشت و انجام تحقیقات فوری در حق «وسام ابراهیم الحردان» و فرزندش «علی وسام الحردان» و «ریسان ذعار الحلبوسی» از سوی وزارت کشور به همه گذرگاه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و مراکز ایست و بازرسی، دستگاه اطلاعات عراق و دستگاه امنیت ملی ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود حکم جلب افراد دیگر هم به زودی صادر شود.

وی تاکید کرد: وزارت کشور از اربیل خواهد خواست افراد تحت تعقیب را به بغداد تحویل دهد و مانع از خروج آنها از گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های اقلیم شود همچنین در کنار بخشنامه، تصاویری افراد مذکور ضمیمه شده و اختیار دستگیری فوری این افراد به همه ارگان‌های امنیتی داده شده است.

شمار زیادی از عاملان برگزاری کنفرانس اربیل طی دو هفته گذشته از مواضع پیشین خود عقب‌نشینی کرده و عده‌ای اظهار داشته اند قربانی یک توطئه و فریبکاری شده اند.

در بیست و چهارم ماه گذشته کنفرانس در اربیل تحت عنوان کنفرانس صلح و استرداد از سوی شخصیت‌های عشایری و افراد ناشناس برگزار شد که علنا خواستار عادی‌سازی روابط با اسرائیل شدند.

پربیننده ترین خبرها