ماریا زاخارووا:

ناتو پس از شکست در افغانستان بر موضوع تهدید روسیه تمرکز کرد

ناتو پس از شکست در افغانستان بر موضوع تهدید روسیه تمرکز کرد
پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 19:04

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی گفت: پس از شکست در افغانستان، ناتو قصد دارد بر موضوع تهدید روسیه متمرکز شود و با قدرت، ارتباطات خود با مسکو را از بین ببرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که پس از شکست در افغانستان، ناتو قصد دارد با قدرت ارتباطات خود را با مسکو از بین ببرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: پس از خروج فاجعه بار نیروهای ائتلاف از افغانستان، ناتو ظاهراً برای توجیه وجود خود با تجدید قوا شروع به تهدید روسیه کرده و عمداً کانال های باقیمانده تعامل با مسکو را از بین برده است.

ماریا زاخارووا ادامه داد: ناتو با امتناع از تماس ها در سطح نظامی، شورای روسیه- ناتو را عملاً دفن کرد. ناتو با عدم تمایل خود برای جستجوی مشترک راه حل هایی برای همکاری عملی با روسیه از تماس در سطح نظامی خودداری کرده است.

زاخارووا در ادامه افزود: ناتو روابط خود با روسیه را به سطحی رسانده که حتی در تیره ترین دوران جنگ سرد نیز بدین گونه نبوده است. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بار دیگر از آمادگی این ائتلاف برای گفتگو با روسیه سخن گفت. چه می توان گفت؟ این حرف ها هیچ پشتوانه عملی ندارند و در کل به نظرم اینها دیگر فایده ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: مسکو تردید دارد که به طور کلی بتوان با دبیرکل فعلی ناتو در مورد چیزی صحبت کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها