سفر نامعمول رئیس سیا به مسکو

سفر نامعمول رئیس سیا به مسکو
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 07:50

تحلیلگران سفر رئیس سازمان سی‌آی‌ای "سیا"را به روسیه نامعمول ارزیابی می‌کنند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد، ویلیام برنز، مدیر سازمان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در سفری نامعمول از مسکو بازدید و با مقامات روسیه درباره روابط ایالات متحده با این کشور گفت‌وگو کرد.
تحلیلگران از این رخداد به عنوان نشانه‌ای از تمایل طرفین برای برقراری تماس‌ها و گفت‌وگوها به رغم بی‌اعتمادی متقابل و مناقشات طولانی‌مدت نام می‌برند.
سخنگوی سفارت ایالات متحده در این خصوص اعلام کرد برنز روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در راس هیاتی متشکل از مقامات ارشد دولت آمریکا با مقامات روسیه گفت‌گو می‌کند.
وی عنوان کرد این سفر به درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، انجام شده و مقامات آمریکایی در جریان آن با اعضای دولت روسیه درباره روابط دوجانبه و مسائل پیرامون آن گفت‌وگو می‌کنند.
شورای امنیت ملی روسیه نیز اعلام کرد برنز، سفیر سابق ایالات متحده در مسکو، مذاکراتی با نیکولای پاتروشف، رئیس این شورا و نیز یکی از روسای سابق سرویس اطلاعاتی روسیه داشته است.
هیچیک از طرفین درباره جزییات این مذاکرات توضیحی نداده‌اند. اما روابط دو کشور بر سر پاره‌ای مسائل امنیتی تیره و تار شده است؛ از جمله حملات سایبری به ایالات متحده که واشینگتن آنها را به روسیه نسبت داده است، یا حمایت روسیه از حکومت بشار اسد در سوریه و نیز زندانی شدن آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف کرملین.

پربیننده ترین خبرها