رزمایش نظامی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه

رزمایش نظامی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه
يکشنبه 23 آبان 1400 - 12:27

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از آغاز رزمایش نظامی جدید برای بالا بردن سطح آمادگی نیروهای خود در منطقه خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری «الحدث»، ارتش این رژیم در صفحه توییتر خود اعلام کرد، این رزمایش که چهارشنبه آینده پایان می‌یابد، بخشی از طرحی است که از قبل برای سال جاری ۲۰۲۱ ارائه شده و هدف آن تلاش برای ارتقای آمادگی ارتش اسرائیل در مقابل سناریوهای غافلگیرکننده است.

در همین حال «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که ما در سال گذشته با کمپین ها و عملیات های مخفیانه در سراسر خاورمیانه علیه دشمنان خود اقدام کردیم.

وی افزود: ارتش اسرائیل برای رفع تهدیدها به کار خود ادامه می دهد و به هرگونه نقض حاکمیت، چه در نوار غزه یا شمال با قدرت پاسخ خواهد داد.

کوخاوی خاطرنشان کرد که بودجه مصوب به ما امکان می دهد تا در چالش های پیش رو آماده باشیم.

در همین حال «هاآرتص» گزارش داد که صدها تفنگدار دریایی آمریکا در یک رزمایش مشترک گسترده با کماندوهای اسرائیلی در ایلات شرکت دارند، زیرا ارتش اسرائیل و سیاستمداران، این رزمایش را تلاشی برای افزایش آمادگی نظامی می دانند.

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی رزمایش دریایی مشترکی را در دریای سرخ آغاز کردند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش در فلسطین اشغالی رزمایش نظامی به نام «پرچم آبی» و با حضور یک هزار و ۵۰۰ شرکت کننده و نمایندگانی از کشورهای رومانی، فنلاند، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هلند، کرواسی، آمریکا، انگلیس، آلمان و امارات متحده عربی برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، پیروزیهای چند سال گذشته «جنبش حزب الله لبنان» در جبهه های مختلف به ویژه علیه رژیم صهیونیستی و تقویت قدرت نظامی و موشکی این جنبش، در کنار تقویت قدرت موشکی مقاومت فلسطین، به کابوسی برای سران این رژیم تبدیل شده است و یکی از دلایل برگزاری های متعدد با یا بدون کشورهای دیگر به دلیل همین نگرانی است.

یکی از مسایلی که موجب افزایش نگرانی صهیونیست ها شده، برخورد تعداد زیادی از راکت ها و موشک های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه به مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بود که در ۳۱ اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) پایان یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی در راستای ترس از قدرت حزب الله و مقاومت اسلامی طی ماه‌های اخیر رزمایش های گوناگونی را انجام داده و جنگ روانی رسانه‌ای کاملی را در این زمینه به راه انداخته است. این جنگ رسانه‌ای در عین آنکه تلاش می‌کند افکار عمومی را در فلسطین اشغالی هدایت کند، اما اعترافات و اذعان‌هایی را نیز در خود دارد. مهمترین مسئله‌ای که این روزها از زبان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به آن اذعان شده، توانمندی‌های حزب‌الله لبنان در صورت وقوع یک درگیری با رژیم صهیونیستی و هراس‌هایی است که این رژیم از حزب الله دارد.

پربیننده ترین خبرها