نگرانی آمریکا از سبقت موشکی چین و روسیه

نگرانی آمریکا از سبقت موشکی چین و روسیه
يکشنبه 30 آبان 1400 - 13:19

یک مقام آمریکا اعتراف کرد که توانایی‌ موشک‌های مافوق صوت آمریکایی به اندازه موشک‌های مشابه چین و روسیه پیشرفته نیست؛ اظهاراتی که می تواند بهانه ای جدید برای براه انداختن یک مسابقه تسلیحاتی از سوی آمریکا در جهان باشد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای هیل، این اظهارات ژنرال دیوید تامپسون فرمانده قوای فضایی آمریکا در حالی در نشست امنیتی بین المللی هالیفاکس در کانادا مطرح شد که آشکارا نشان از عقب افتادن واشنگتن در توسعه و ساخت جدیدترین و پیشگام‌ترین مدل این موشک ها دارد.

این ژنرال آمریکایی اذعان کرد که عقب ماندن واشنگتن از دو رقیبش در این زمینه برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

ژنرال تامپسون افزود: باید به سرعت اقدام کرد. طرف چینی برنامه موشک های مافوق صوت شگفت‌انگیزی دارد. این مسئله موجب نگرانی زیادی است و به طور گسترده ای مشکل هشدار راهبردی را پیچیده می کند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که چین طی تابستان موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد که توانست دور زمین حرکت کند. این ازمایش موشکی چین تعجب مقامات آمریکایی را برانگیخت.

روسیه نیز اخیرا یک موشک در منطقه شمالگان آزمایش کرد.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد، آمریکا در آزمایش های موشک های مافوق صوت خود در ماه اکتبر ناکام بوده است.

به گزارش ایرنا، سرویس تحقیقات کنگره طی گزارشی در ۱۹ اکتبر اعلام کرد که آمریکا در این زمینه از چین و روسیه عقب افتاده چون بیشتر تسلیحات مافوق صوت آمریکایی برعکس تسلیحات مشابه روسیه و چین برای استفاده با کلاهک هسته ای طراحی نشده‌اند.

تامپسون خاطر نشان کرد که موشک‌های مافوق صوت در حال " تغییر معادلات" در امور امنیت و دفاع ملی هستند.

این مقام آمریکایی در ادامه نسبت به تهدید جدی نسل جدید این موشک های مافوق صوت رقبای آمریکا هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها