برگزاری انتخابات فلسطین در سایه شروط سنگین رژیم صهیونیستی

برگزاری انتخابات فلسطین در سایه شروط سنگین رژیم صهیونیستی
يکشنبه 21 آذر 1400 - 12:30

همزمان با مرحله اول انتخابات محلی فلسطین که از دیروز (شنبه) در کرانه باختری اشغالی آغاز شده، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی با اعلام شروطی، تهاجم به شهرهای این منطقه را به مدت دو روز متوقف کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روزنامه «الاخبار» لبنان، انتخابات فلسطین در حالی دیروز آغاز شد که رژیم صهیونیستی و تشکلات خودگردان فلسطینی توافق کردند که این رژیم حملات خود به کرانه باختری را به مدت دو روز متوقف کند تا این انتخابات در آرامش برگزار شود، با این شرط که در دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که قرار است در روزهای آینده انجام شود، طرحی مورد بررسی قرار گیرد که در آن به مقابله با «حماس» و عدم تقویت حضور آن در کرانه باختری پرداخته شود.

الاخبار نوشت که در این دیدار همچنین به تقویت حضور تشکیلات خودگردان در کنترل کرانه باختری و نیز در مورد بهبود وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل این تشکیلات نیز تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش الاخبار، در شرایطی که کرانه باختری در حال گذراندن بحران اقتصادی خفقان آوری است، تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تثبیت موقعیت خود و کنترل مجدد مناطق اشغالی و اجازه ازسرگیری تدریجی حمایت مالی اروپا از «رام‌الله» که شرط کمک به این تشکیلات را احیای روند دمکراتیک عنوان کرده است، با رژیم صهیونیستی گفت وگو خواهد کرد.

در همین زمینه، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در جلسه ارزیابی سالانه اطلاعاتی از وضعیت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، ضمن هشدار به کابینه تشکیلات خودگردان درباره فروپاشی آن، تاکید کرد که لازم است برای تقویت قدرت تشکیلات خودگردان تلاش شود. وی گفت: وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان بسیار دشوار است، زیرا این تشکیلات با مشکلات مالی برای تامین اعتبار در مناطق مختلف مواجه است.

به گزارش وب سایت عبری «والا»، سخنان رئیس شاباک با روند رهبری بنی گانتس که قصد دارد هفته آینده با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با هدف بحث در مورد راه های مقابله با تقویت حماس در کرانه باختری و حمایت از این تشکیلات، دیدار کند، همخوانی دارد.

در همین حال منابع خبری صهیونیستی به نقل از «عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم اسرائیل که قرار است در این دیدار گانتس را همراهی کند، اعلام کردند، تشکیلات خودگردان فلسطین که در حال حاضر کرانه باختری را تحت کنترل خود دارد ماهیانه با ۲۰۰ هزار دلار حقوقی که به کارمندان خود می‌دهد، در آستانه فروپاشی است و اکنون قادر به پرداخت کامل حقوق آنها نیست و کنترل این منطقه از دست آنها خارج شده، به همین دلیل شاهد موجی از عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هستیم.

پربیننده ترین خبرها