ضمن اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری؛

دیپلمات‌های سابق آمریکایی خواستار "ارعاب نظامی ایران" شده‌اند

دیپلمات‌های سابق آمریکایی خواستار
دوشنبه 29 آذر 1400 - 18:17

وب‌سایت آمریکایی "اینترسپت" گزارش داد که مسئولان سابق آمریکایی در سازمان‌های اطلاعاتی، امنیت ملی و وزارت دفاع از جمله "لئون پانه‌تا"، "دیوید پترائوس" و "میشل فلورنوی" با امضای بیانیه‌ای، از دولت "جو بایدن" خواسته‌اند گزینه تهدید نظامی علیه ایران را احیا کند و رویکردی را در پیش بگیرد که به ایران نشان دهد ٬‌مسیر هسته‌ای فعلی‌اش باعث استفاده از گزینه نظامی می‌شود.

العالم- کشکول

این بیانیه، که همچنین به امضای "دنیس روس" دیپلمات سابق و "جین هارمن" نماینده دموکراتیک سابق رسیده، همچنین خواستار اتخاذ تدابیری شده تا ایران را به این باور برساند که "اصرار بر رویکرد فعلی‌اش و مخالفت با رویکرد و تصمیم معقول دیپلماسی، این کشور را در معرض نابود شدن کامل تاسیسات هسته‌ای‌ اش قرار خواهد داد".

امضاکنندگان این بیانیه همچنین از دولت بایدن خواسته‌اند "مانورهای نظامی با هماهنگی شرکا و متحدان آمریکا که در آن عملیات نظامی علیه ایران و انهدام موشک‌های ایرانی در حملات هوا به زمین شبیه‌سازی شود، برگزار کند".

گفته می‌شود امضاکنندگان این بیانیه، گروهی از راستگرایان صهیونیستِ آمریکایی است و به دشمنی و خصومت علیه ایران و محور مقاومت و پشتیبانی از اسرائیل معروف است و هر یک از آنها نیز کارنامه‌ای سیاه دارند که پر از جنگ؛ توطئه و محاصره علیه کشورهای منطقه از فلسطین و عراق گرفته تا لیبی، سوریه، یمن و لبنان است.

اگر نگاهی گذرا به تهدیدهای بی‌پایان اسرائیل علیه ایران، از جمله حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بیندازیم، به این یقین می‌رسیم که ایده حمله به ایران به رویایی برای رویاپردازان تبدیل شده است و آنها امکان عملی کردن این تهدیدها را ندارند. حتی می‌بینیم که این راستگرایان تندروی آمریکایی نیز در بیانیه‌ای که به آن اشاره کردیم، از عبارت "ارعاب" از طریق تهدید علیه ایران استفاده کرده‌اند تا به زعم خود فشارها را علیه ایران افزایش دهند.

موضوع قابل توجه این است این بیانیه اعلام رسمی شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود، و امضاکنندگان آن از سرسخت‌ترین حامیان و مروجان این سیاست بودند. به همین منظور، این شکست آنها را واداشته که بایدن را به "ارعاب نظامی ایران" سوق دهند. این در حالی است که اگر امکان توسل به گزینه نظامی علیه ایران وجود داشت هرگز آمریکا و یا رژیم صهیونیستی در استفاده از آن اندکی درنگ نمی‌کردند و لذا آمریکا این همه هزینه و زمان را برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران صرف نمی‌کرد.

پربیننده ترین خبرها