ان. بی. سی. نیوز: اومیکرون در کمتر از سه هفته سویه غالب در آمریکا شد

ان. بی. سی. نیوز: اومیکرون در کمتر از سه هفته سویه غالب در آمریکا شد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 12:23

"ان. بی. سی. نیوز" نوشت: در حالیکه کمتر از سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا می گذرد، این نوع جدید اکنون در تمامی ۵۰ ایالت این کشور تائید و به عنوان سویه غالب از نوع دلتا پیشی گرفته است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای شبکه خبری ان. بی. سی. نیوز، در پی شناسایی سویه اومیکرون در آمریکا، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن رکورد میانگین هفت روزه ابتلا به کووید-۱۹ را در این هفته ثبت کرده اند.

در حالیکه تنها سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به اومیکرون در آمریکا می گذرد، اکنون این نوع در همه ۵۰ ایالت این کشور تائید شده است.

این سویه که گفته می شود بسیار مسری تر از انواع پیشین است، روز دوشنبه به عنوان نوع غالب از دلتا پیشی گرفت.

ایالت مین در شمال شرقی آمریکا رکورد بستری را ثبت کرد و بیمارستان های ایالت های مجاور آن از جمله نیوهمپشایرو اوهایو هم به همین ترتیب با موجی از بستری شدگان روبرو شده اند. در ایالت ویسکانسین درغرب میانه نیز شمار مبتلایان و بستری شدگان سیر صعودی چشمگیری را تجربه کرده و سبب نگرانی های مقامات بهداشتی شده است.

هرچند باوجود این ارقام نگران کننده، انتظار می رود میلیون ها نفر در روزهای آینده سفر کنند. بر اساس آمار بدست آمده، نزدیک به دو میلیون نفر روز سه شنبه از پست های بازرسی "اداره امنیت حمل و نقل" آمریکا عبور کرده اند که گفته می شود این رقم به همان اندازه سال ۲۰۱۹ و پیش از اعلام همه گیری جهانی کرونا است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

براساس آخرین آمار منتشره شده تا به امروز بیش از ۵۲ میلیون نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۸۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. تاکنون ۶۱.۷ درصد جمعیت در آمریکا هر دو دز واکسن خود را دریافت و ۱۹.۱ درصد هم دز تقویتی را تزریق کرده اند.

پربیننده ترین خبرها