زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت

زمان انتظاربرای دریافت واکسن تقویتی کرونادر فرانسه از 5 به 3 ماه کاهش یافت
شنبه 4 دی 1400 - 12:15

شبکه خبری فرانس۲۴ با اشاره به ثبت رکورد جدیدی از شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در فرانسه نوشت: با گسترش سویه اومیکرون در این کشور، مقامات بهداشتی دستورالعمل زمان انتظار برای دریافت دز تقویتی واکسن کرونا را از پنج ماه به سه ماه کاهش دادند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای شبکه خبری فرانس۲۴، فرانسه دیروز (جمعه) با هدف مقابله با سویه جدید اومیکرون، دستورالعمل رعایت فاصله پنج ماه میان تزریق دز دوم و دز تقویتی را به سه ماه کاهش داد و توصیه کرد که بزرگسالان واکسن تقویت کننده کووید-۱۹ را سه ماه پس از تزریق دز دوم خود دریافت کنند.

این توصیه توسط مقامات بهداشتی فرانسه منتشر شده است که به دولت در مبارزه با کووید-۱۹ مشاوره می دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ با گسترش سویه اومیکرون در فرانسه سیر صعودی دارد. مقامات بهداشتی همچنین چند روز پس از آن که فرانسه برنامه واکسیناسیون را برای کودکان پنج ساله و بالاتر آغاز کرد، واکسیناسیون را برای تمامی این گروه سنی که به نظر می رسد در معرض خطر باشند توصیه کرد.

فرانسه پنجشنبه گذشته ۹۱ هزار و ۶۰۸ مورد مبتلای جدید به کووید-۱۹ را ثبت کرد که یک رکورد از زمان شروع همه‌گیری است و از بالاترین آماری که در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) مشاهده شده بود بیشتر است. هرچند رکورد مبتلایان به کووید۱۹ همزمان شده است با تعداد آزمایش‌ ۶.۲ میلیون مورد در هفته گذشته که رقم چشمگیری در شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا به شمار می رود.

برخلاف برخی دیگر از کشورهای اروپایی، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تاکنون در برابر اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با سویه جدید اومیکرون مقاومت کرده است، به این امید که کارزار تزریق دز تقویتی واکسن کرونا مانع از تحت فشار قرار گرفتن سیستم سلامت این کشور شود.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از هشت میلیون و ۹۸۳ هزار نفر در فرانسه به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۲۲ هزار و ۴۶۲ نفر جان خود را از دست داده اند. نرخ تزریق هر دو دز واکسن در این کشور ۷۲.۶ درصد اعلام شده و بیش از ۲۹.۲ درصد هم دز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها