فرانسه عملیات پیروزمندانه صنعا علیه ابوظبی را محکوم کرد

فرانسه عملیات پیروزمندانه صنعا علیه ابوظبی را محکوم کرد
سه شنبه 28 دی 1400 - 14:03

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به عملیات بزرگ دیروز نیروهای یمنی علیه متجاوزان اماراتی مدعی شد، این حملات ثبات منطقه را تهدید می‌کند و بر حمایت پاریس از ابوظبی تاکید کرد.

العالم - اروپا

عملیات بزرگ نیروهای یمنی علیه متجاوزان اماراتی در ابوظبی علاوه بر آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان با انتقاد فرانسه نیز همراه شد.

به گزارش خبرگزاری امارات، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش یکی از فروشندگان بزرگ سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی برای کشتار غیرنظامیان یمنی است، گفت: این حملات امنیت امارات عربی متحده و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. فرانسه حمایت خود را از امارات در مواجهه با این حملات اعلام می‌کند.

پیش‌تر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات عربی متحده که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کند.

سالیوان ادعا کرد: حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و ما با امارات و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: تعهد ما به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمروی آن‌ها ایستاده‌ایم.

بعد از او، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن عملیات پیروزمندانه مقاومت یمن علیه ابوظبی، مدعی شد این عملیات مکان‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را هدف گرفته است.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه خود ضمن محکوم کردن حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی بر ایستادگی در کنار امارات تأکید کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم همانند آمریکا و عربستان سعودی، عملیات پیروزمندانه روز گذشته صنعاء علیه ابوظبی را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی روز دوشنبه «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

یک مقام دولت نجات ملی یمن هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز امارات، ارتش یمن فرودگاه‌ها و سازه‌های نفتی را هدف قرار خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها