وزیر دفاع عراق:

وضعیت داعش مشابه سال ۲۰۱۴ نیست/ همه چیز تحت کنترل است

وضعیت داعش مشابه سال ۲۰۱۴ نیست/ همه چیز تحت کنترل است
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 13:46

وزیر دفاع عراق تاکید کرد، گروهک‌های مخفی داعش بسیار کم و بدون سلاح هستند و وضعیت داعش کماکان مانند سال ۲۰۱۴ نیست.

العالم - عراق

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، جمعه عناد سعدون، وزیردفاع عراق خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته کلیپ‌های صوتی در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد از یک منبع اطلاعاتی ناشناس است و در واقع این امر یک بازی روانی است که دشمن و طرف‌های متخاصم با کشور که بد خواهان عراق هستند، آن را به کار گرفته‌اند.

وی در ادامه افزود: قدرت و توانمندی‌های دشمن را نادیده نمی‌گیرم و کم نمی‌شمارم و هیچ اطلاعاتی را بعید نمی‌دانم و این یک اصل اساسی اطلاعاتی است اما تاکید می‌کنم که وضعیت دشمن در حال حاضر با وضعیت سال ۲۰۱۴ قابل قیاس نیست و حادثه منطقه "العظیم" امتداد و دنباله‌رو حوادث گذشته است که به دلیل کوتاهی فرماندهان میانه ​​و پایین رخ داده است و عاملان آن مجازات خواهند شد.

وزیر دفاع عراق همچنین تصریح کرد، دشمن قبل از سال ۲۰۱۴ دارای ساختاری قدرتمند در داخل و خارج عراق، گروهک‌های مخفی و مسلح، خودروهای بمب‌گذاری شده، کمربند انفجاری، مسلسل‌های سنگین و سایر تجهیزات و سلاح‌ها بود، اما اکنون گروهک‌های مخفی بسیار کم هستند و تقریباً وجود ندارند و بدون تسلیحات هستند و گروهک‌های دشمن در میدان مستقر هستند اما فعالیت کمی دارند و تسلیحات آن ساده است.

سعدون ادامه داد: مرزهای عراق و سوریه به خوبی حفاظت می‌شوند و ما موقعیت زندان الحسکه را تحت نظارت قرار داده‌ایم و همه چیز همچنان تحت کنترل است.

‏وزیر دفاع عراق به ملت و نیروهای مسلح این کشور توصیه کرد که به این کلیپ‌های صوتی مسموم گوش ندهند.

وی خطاب به مردم و نیروهای مسلح عراقی همچنین گفت: شما قهرمان هستید و با داعش جنگیدید و آن را به خارج از مرزها کشاندید و هیچکس غیر از شما این کار را انجام نمی‌دهد و کشور عراق تدابیر لازم را برای حل هرگونه نقض امنیتی اتخاذ کرده است.

پربیننده ترین خبرها