روسیه: تعداد کارمندان سفارتمان در آمریکا بعد از ژانویه به ۱۸۴ تن کاهش می‌یابد

روسیه: تعداد کارمندان سفارتمان در آمریکا بعد از ژانویه به ۱۸۴ تن کاهش می‌یابد
شنبه 9 بهمن 1400 - 10:36

روسیه اعلام کرد، اقدام آمریکا در اخراج ۲۷ دیپلمات روس در ماه ژانویه از خاکش سبب خواهد شد ۱۸۴ کارمند در محل سفارت روسیه باقی بمانند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا اعلام کرد، خواستار خروج ۵۵ دیپلمات روسیه در سال جاری میلادی از خاکش شده است. سفارت روسیه در پستی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که ۲۷ نفر از این تعداد مجبور شده‌اند ماه جاری میلادی این کشور را ترک کنند و بقیه آنها باید تا ۳۰ ژوئن به روسیه بازگردند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرد که کارکنان هیات دیپلماتیک کشورش در روسیه بعد از تجربه چند دور اعمال اخراج‌ها و محدودیتها، از ۱۲۰۰ نفر در اوایل سال ۲۰۱۷ به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است.

سفارت آمریکا در مسکو در سال جاری میلادی روند صدور ویزای غیردیپلماتیک را متوقف کرد و روس‌ها را به فهرست "اتباع بی خانمان" که می‌توانند برای دریافت ویزا در کشورهای ثالث اقدام کنند اضافه کرد.

به گزارش نیویورک پست، گروهی از دیپلمات‌های روسی روز چهارشنبه پس از اینکه وزارت امور خارجه آمریکا در پی افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو از بابت مناقشه تهدید حمله به اوکراین، خوستار خارج شدن آن‌ها از آمریکا شد خاک این کشور را ترک کردند.

سفارت روسیه در آمریکا ویدئویی از خروج احساسی دیپلمات‌ها در آن روز منتشر کرد؛ آنها بخشی از ۲۷ دیپلماتی بودند که تا ۳۰ ژانویه خاک آمریکا را ترک میکنند. در این ویدئو مشخص نیست که آیا همه این ۲۷ نفر در آن روز از آمریکا خارج شده‌اند یا خیر.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها