انتقاد از تقابل غرب با روسیه در اوکراین و ضربه به اقتصاد این کشور / آمادگی رییس جمهور اوکراین برای گفت وگو با پوتین

انتقاد از تقابل غرب با روسیه در اوکراین و ضربه به اقتصاد این کشور / آمادگی رییس جمهور اوکراین برای گفت وگو با پوتین
شنبه 9 بهمن 1400 - 07:25

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت: تهدید تحریم‌ها علیه روسیه برای محافظت از کشورش طراحی نشده است، بلکه بیشتر برای محافظت از اتحادیه اروپا است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش سی ان ان، زلنسکی جمعه شب به خبرنگاران خارجی در کی یف افزود : این تحریم‌ها برای کمک به کشورمان طراحی نشده است، بلکه برای جلوگیری از تجاوز تمام عیار به اتحادیه اروپا است.

رییس جمهور اوکراین همچنین آمادگی خود را برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس اعلام اما خاطرنشان کرد که گفت وگو میان طرفین باید جدی باشد.

زلنسکی در کنفرانس خبری با خبرنگاران خارجی گفت: من از هیچ‌گونه دیدار دوجانبه نمی‌ترسم، خوب اهمیتی نمی‌دهم من آماده‌ام. منظورم این است که باید جدی باشد. برخی ارزش جان انسان ها را درک نمی کنند و موضوع همین است. من از گفت و گوی جدی حمایت می کنم.

زلنسکی تصریح کرد، تهدید روسیه قریب الوقوع و مستمر است، اما کشورش آموخته که با آن زندگی کند.

رییس جمهور اوکراین همچنین از رهبران کشورهای غربی خواست که نگویند جنگ روسیه و اوکراین "از فردا آغاز خواهد شد" زیرا این امر باعث ایجاد وحشت و آسیب به اقتصاد اوکراین می شود.

وی تصریح کرد: من شروع به گفت و گو با رهبران کشورها کردم و به آنها توضیح دادم که باید اقتصاد را تثبیت کنیم، آنها می گویند "فردا جنگ است، این یعنی وحشت.

زلنسکی همچنین تصمیم ایالات متحده و انگلیس برای خروج برخی از کارکنان سفارت‌های خود در کی یف را اشتباه خواند.

وی گفت: من فکر می کنم این یک اشتباه بود و این موضوع را آشکارا عنوان می کنم.

رییس جمهور اوکراین افزود: در این شرایط ضرورت دارد همه بمانند و من فکر می کنم دیپلمات های آمریکایی و انگلیسی باید در کی یف بمانند.

زلنسکی دیپلمات های آمریکایی و انگلیسی را با ناخداهای کشتی مقایسه کرد که به نظر او آخرین کسانی هستند که باید آنجا را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها