برای تقویت دربرابر ناتو؛

روسیه مجموعه های موشکی پدافند هوایی در بلاروس مستقر کرد

روسیه مجموعه های موشکی پدافند هوایی در بلاروس مستقر کرد
شنبه 9 بهمن 1400 - 11:08

در حالی که رویارویی سیاسی -نظامی بین روسیه و ناتو جریان دارد، روسیه برای تقویت بلاروس کشور متحد خود، مجموعه های موشکی پدافند هوایی پانتسیر-اس در این کشور مستقر کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری ریانووستی، یک مقام وزارت دفاع روسیه روز شنبه به خبرنگاران گفت:مجموعه های پانتسیر-اس برای یک لشکر موشکی با قطار از حوزه نظامی شرق روسیه به بلاروس حمل شد.

یک لشکر موشکی مجهز به ۱۲ مجموعه موشکی پانتسیر-اس است و هر یک از این مجموعه ها به ۱۲ موشک مجهز می شود.

پانتسیر- اس سامانه پدافند هوایی میان برد است که از یک رادار، پرتاب گر موشک (مجهز به چند موشک ضدهوایی) و آتشبار ضدهوایی تشکیل شده که می تواند اهداف هوایی را در ارتفاع تا ۳۶ کیلومتری شناسایی و تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری نابود کند.

این سامانه برای حفاظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی به کار می رود و همانند سامانه موشکی اس ۳۰۰ و ۴۰۰ عمل می کند، ولی با برد کوتاه و میانی، بیش از ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع ۱۵ کیلومتری را پوشش می دهد.

هفته گذشته نیز روسیه در بلاروس جنگنده های پیشرفته چند منظوره سوخو-۳۵ مستقر کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها