جنگ در اوکراین و مرزهای انسانیت در غرب!

جنگ در اوکراین و مرزهای انسانیت در غرب!
شنبه 7 اسفند 1400 - 16:21

غرب و تمام سازمان‌های بین‌المللی و به‌ویژه سازمان ملل متحد به صورت یکپارچه حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین و منشورهای بین‌المللی توصیف کردند و با تأکید بر ضروت متوقف شدن فوری این حمله، عقب‌نشینی روسیه را از اوکراین خواستار شدند که در غیر این‌صورت، مسکو با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

العالم- کشکول

سازمان ملل تمام توان را به منظور جلوگیری از حمله نظامی به روسیه و یا متوقف کردن آن به‌کار گرفت؛ شورای امنیت نیز طی چند روز "تعدادی" نشست فوق‌العاده برای بررسی بحران میان روسیه و اوکراین برگزار کرد و در یکی از آنها که بلافاصله بعد از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از عملیات نظامی در شرق اوکراین خبر داد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از پوتین خواست به نام انسانیت، نیروهای خود را به روسیه بازگرداند.

در عرض چند ساعت، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به همراه وزرای دفاع و خارجه‌شان و همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و اورسو فان لاین، رئیس کمیسیون اروپا به سخنگویان "انسانیت" و دموکراسی، آزادی و حاکمیت کشورها و ملت‌ها تبدیل شدند و جنگ و لشکرکشی را محکوم و "دروغ‌های" روسیه برای توجیه حمله به اوکراین را محکوم کردند و از روسیه خواستند نیروهایش را فورا خارج کند در غیر این‌صورت در معرض تحریم‌هایی قرار خواهد گرفت.

یکی از ریاکارانه‌ترین مواضع غرب موضع لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس بود که به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، سفیر روسیه را فراخواند. تلویزیون "اسکای نیوز" با استناد به منبعی در وزارت خارجه انگلیس گزارش داد که تروس سفیر روسیه را بعد از درگیری لفظی تند "بیرون کرد". یک منبع دیگر نیز در این‌باره اعلام کرد که وزیر خارجه انگلیس به این سفیر گفته "شرم‌آور است که روسیه بارها و بارها دروغ گفته و ته‌مانده اعتبار خود در جامعه بین‌المللی را از دست داده است".

چرا نمی‌دانیم این وزیر انگلیس از تاریخ کشورش که آکنده از دروغ و بحران‌زایی در کشورهای مختلف است، احساس شرم نمی‌کند یا اینکه مرزهای "انسانیت" در نزد آنها در اروپا و جهان غرب پایان یافته است؟!

هیچ‌کس از حمله روسیه به اوکراین دفاع نمی‌کند؛ چرا که جنگ با ارزش‌های انسانی و اخلاقی در تناقض است ولی ما اینجا درباره ریاکاری زشت غرب سخن می‌گوییم که بر انسانیت و حاکمیت در اوکراین اشک تمساح می‌ریزد در حالی‌که این غرب مهم‌ترین دلیل تروریسمی است که کشورهای عربی و اسلامی و برخی ملت‌های در جهان غرب را در معرض قرار داده است.

غربِ ریاکار که به انسانیت و دموکراسی در اوکراین و اروپا اشک تمساح می‌ریزذ از رژیم‌های فاسد و مستبد و جنایتکار چه در جهان عربی و اسلامی و چه در آفریقا و آمریکای لاتین حمایت می‌کند امری که ثابت می‌کند تمام شعارهای غرب فقط دروغ و فریب است تا افکار عمومی جهان را گمراه و بدین ترتیب به اهداف خود، یعنی چپاول کردن ثروت‌های ملت‌های جهان دست بیابد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها