الجعفری: آمریکا در حال انتقال تروریست‎ها از منطقه ای به منطقه دیگر در خاک سوریه است

 الجعفری: آمریکا در حال انتقال تروریست‎ها از منطقه ای به منطقه دیگر در خاک سوریه است
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 11:46

بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت که ایالات متحده مدت ها پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای مسدود کردن «نورد استریم» و «نورد استریم-2» برنامه ریزی می کرد.

العالم - سوریه

الجعفری در مصاحبه با خبرگزاری روسی «نووستی» گفت: آمریکایی‌ها خطوط لوله گاز «نورد استریم» و «نورداستریم-2» دو پروژه ای که گاز روسیه از طریق آن ها به اروپا منتقل می شود پیش از آغاز حوادث اوکراین هدف قرار می دادند. بنابراین، بایدن امیر قطر را به واشنگتن فراخواند و با وی در مورد توانایی های قطر برای تامین نیازهای گازی اروپا در صورت لزوم گفتگو کرد.

وی افزود که بایدن قادر نبود آینده را پیش بینی کند و نمی دانست که پوتین درباره آغاز عملیات نظامی در اوکراین تصمیم خواهد گرفت.

جعفری توضیح داد که اقدامات آمریکا نشان می دهد که واشنگتن از اقتصاد برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کند.

وی ادامه داد:"کشورهای غربی می دانستند که به رئیس جمهور اوکراین فشار می آورند تا درگیری را برای منفجر کردن اوضاع در اوکراین ایجاد کند. از این رو اجلاس کشورهای صادرکننده گاز را در دوحه برگزار و سپس امیر قطر را فراخواندند. همه اینها نشان می دهد که پوتین در تمام این مدت در حالت تدافعی بوده و نه تهاجمی".

بشار الجعفری ابراز عقیده کرد که سازمان اطلاعات آمریکا ممکن است زندانیان سازمان تروریستی "داعش" را در صورت نیاز به خاک اوکراین منتقل کند، و توضیح داد: "ما به عنوان یک کشور شواهدی داریم که نشان می دهد ارتش آمریکا در حال انتقال شبه نظامیان به ویژه اعضای سازمان تروریستی «داعش» و تروریست های «جبهه النصره» از منطقه ای به منطقه دیگر در خاک سوریه است".

وی با اشاره به اینکه استفاده از مزدوران یک رویه جا افتاده در آمریکاست، یادآور شد: آنها تروریست ها را از اردوگاه الهول به منطقه التنف و از اینجا به افغانستان و بورکینافاسو منتقل می کردند.

پربیننده ترین خبرها