به رغم اعلام آتش بس؛

نیروهای اوکراینی یک ساختمان مسکونی در شهر ماریوپول را منفجر کردند

نیروهای اوکراینی یک ساختمان مسکونی در شهر ماریوپول را منفجر کردند
شنبه 14 اسفند 1400 - 14:26

دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از گردان آزوف (گردان ملی گرایان مسلح) یک ساختمان مسکونی را در شهر ماریوپول منفجر کردند.

العالم ـ اروپا

پوشیلین روز شنبه در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که در ساختمانی که اعضای گردان آزوف منفجر کردند ممکن است تا ۲۰۰ نفر در زیر آوار مانده باشند.

وی افزود: اعضای گردان آزوف بمب را در ساختمان مسکونی کار گذاشته بودند و حوالی ظهر امروز آن را منفجر کردند.

به گفته رئیس جمهوری خلق دونتسک، این ساختمان در بلوار مئوتید در بندر ماریوپول قرار گرفته است و شماری از افرادی را که در زیر آوار قرار دارند، زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه ماریوپول در محاصره قرار دارد، افزود: ما تلاش می کنیم که با اعزام پهپاد تجسسی به این منطقه، از سرنوشت افراد زیر آوار اطلاعات بدست آوریم.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه آتش بس موقت در دو شهر ماریوپول و ولناواخا برای خروج ساکنان این شهرها از محدوده جنگی اعلام کرد.

خبرگزاری ریانووستی روز شنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آتش بس از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو برای خروج ساکنان شهرهای ماریوپول و ولناواخا از محدوده جنگی اعلام شده است.

ماریوپول و ولناواخا دو شهر در جمهوری خلق دونتسک هستند.

نیروهای جمهوری خلق دونتسک چند روز پیش وارد شهر ولناواخا شده و آن را تصرف کردند اما نیروهای اوکراینی در مناطقی از این شهرها از خروج ساکنان غیرنظامی جلوگیری می کنند.

پربیننده ترین خبرها