هشتک «اردوغان؛ عادی‌سازی خیانت است» ترند شد

هشتک «اردوغان؛ عادی‌سازی خیانت است» ترند شد
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 21:06

بیشترین هشتگ هایی که امروز پنجشنبه در الجزایر و اردن ترند شدند "اردوغان" و "عادی سازی خیانت است" بود.

العالم-داغ های مجازی

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، تعدادی از ترک‌ها درحال سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی بودند که در واکنش به سفر رئیس جمهور این رژیم به ترکیه صورت گرفت.

به گفته رسانه ها، مردم ترکیه پرچم های رژیم صهیونیستی را که در راه فرودگاه پایتخت نصب شده بود پایین کشیده و آنها را آتش زدند و بجای آن، پرچم فلسطین را برافراشتند.

گفتنی است که رئیس رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه برای سفری دو روزه وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد. این اولین سفر یک مقام اسرائیلی به ترکیه بعد از حدود 14 سال است.

سفر هرتزوگ به ترکیه خشم گروه‌های فلسطینی را بر انگیخت. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌‌ای این سفر را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این سفر در سایه تشدید اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه مردم قدس و طرح‌های دشمن برای یهودی‌سازی مقدسات و ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی صورت گرفته است.

جهاد اسلامی در این بیانیه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه را جانبداری از دشمن علیه جهاد ملت فلسطین دانست.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منافع این کشور یا آن کشور، خیانت به قدس و فلسطین محسوب می‌شود.

این جنبش ضمن تمجید از مواضع قدرتمندانه ملت مسلمان ترکیه در محکومیت این سفر، تاکید کرد که استقبال از رئیس‌ رژیم صهیونیستی خون شهیدان ترکیه که در راه شکستن محاصره غزه فداکاری کردند و همچنین موضع ملت این کشور در حمایت از حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته است.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به سفر رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور اعلام کرد: «ما بار دیگر ارتباط با رژیم اسرائیل را مردود می‌دانیم

حماس ادامه داد: «ما خواستار حمایت بیشتر از مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری و استیفای حقوق ملی خود هستیم

جنبش حماس همچنین خواستار عدم اعطای فرصت به رژیم صهیونیستی برای نفوذ در منطقه و ضربه زدن به منافع و مصالح ملت‌های منطقه شد.

اکنون به بخشی از توییت هایی که در واکنش به این موضوع منتشر شده می پردازیم.

حساب کاربری "ساره نجم" در صفحه شخصی خود نوشت:" ما منتظر بودیم این شوالیه ها به کمک قدس بیایند، حال آنها برای کسانی که قدس را دزدیده اند جشن می گیرند".

برخی از کاربران به توییت "ساره نجم" واکنش نشان دادند. "میثاق راشد" نوشت: ترکیه از سال 1953 با دشمن صهیونیستی روابط دوجانبه برقرار کرد.

ابوعلی الشامی نوشت: دولتی سکولار که مدعی اسلام است. منظور من نه مردم، بلکه حکومت است.

ابو محمد الجفالی نیز نوشت: دسته ای از حاکمان نیز هستند که میان مزدوری و شعار دادن تغییر رنگ می دهند، سیاستی که ریشه در تاریخ دارد.

کاربر دیگری با نام "المرزوقی سلیمان" کاریکاتوری از یک شترمرغ منتشر کرد که سر خود را در زیر خاک فرو کرده است".


پربیننده ترین خبرها