اولین واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری بجای رییس جمهوری مستعفی یمن/ شورای رهبری بیانگر دیدگاه یمنی ها نیست

اولین واکنش انصارالله به تشکیل شورای رهبری بجای رییس جمهوری مستعفی یمن/ شورای رهبری بیانگر دیدگاه یمنی ها نیست
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 18:05

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری به جای عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن واکنش نشان داد.

العالم ـ یمن

رسانه های خبری صبح امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که عبد ربه منصور هادی با تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، تمامی اختیارات خود را به این شورا محول کرده است. رشاد محمد العلیمی نیز ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت.

همچنین شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن و مسئولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده خواهد داشت.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در اولین واکنش به این مساله خاطرنشان کرد، ایجاد شورای رهبری ریاست جمهوری همه را غافلگیر کرد.

وی افزود: رشاد محمد العلیمی که ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده گرفته، به دلیل این که عامل آمریکا و وابسته به آن است به عنوان رئیس این شورای جدید انتخاب شده است.

البخیتی گفت: رشاد العلیمی تنها کسی است که از تصویب ماده قانونی شدن حضور آمریکا در یمن خجالت نکشید.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن خاطرنشان کرد، ما یک روز قبل از تجاوز قرار بود دست به چنین اقدامی بزنیم، پس چرا امروز با انتخاب آمریکایی-سعودی دست به چنین اقدامی می زنند؟

وی با بیان این که یمن هیچ نقشی در انتخاب رئیس شورای ریاست جمهوری ندارد، در عین حال تصریح کرد، تأسیس شورای رهبری ریاست جمهوری مشروعیت کاذب تجاوز به یمن را از بین می برد.

البخیتی گفت: استواری مردم یمن موجب می شود در برابر چنین اقدام غیرقانونی و ناموجهی که به نفعشان نیست، بایستند.
وی افزود: گفت و گو باید بین یمن و کشورهای متجاوز چهارجانبه باشد، زیرا این شورا بیانگر دیدگاه یمنی ها نیست.

پربیننده ترین خبرها