سفر جانسون به کی یف؛

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه موشکی ضد کشتی به اوکراین ارسال می‌کند

 انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه موشکی ضد کشتی به اوکراین ارسال می‌کند
شنبه 20 فروردين 1401 - 22:22

نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به اوکراین، از اختصاص ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه های موشکی جدید ضد کشتی به این کشور برای دفاع در برابر روسیه خبر داد.

العالم ـ اروپا

دفتر بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، اعلام کرد:‌ نخست وزیر انگلیس در کی‌یف است تا همبستگی پایدار لندن با اوکراین را نشان دهد و با رئیس‌جمهور زلنسکی درباره کمک‌های نظامی و اقتصادی گفت‌وگوهای عمیق داشته باشد.

جانسون بار دیگر تاکید کرد که بریتانیا تمام تلاش خود را برای حمایت از نبرد اوکراین در برابر تهاجم روسیه و تضمین امنیت و رفاه بلندمدت آن انجام خواهد داد و لندن علاوه بر اختصاص تجهیزات نظامی، همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر [۳۸۵ میلیون پوند] وام را در بانک جهانی برای اوکراین تضمین کرد.

نخست وزیر انگلیس در همین پیوند بیان داشت: این یک افتخار است که بتوانم امروز به اوکراین سفر کنم و شخصاً با رئیس جمهور زلنسکی در کی‌یف ملاقات کنم. اوکراین نیروهای روسیه را از دروازه‌های کیف عقب رانده است و به بزرگترین شاهکار تسلیحاتی قرن بیست و یکم دست یافته است.

وی افزود: به دلیل رهبری مصمم زلنسکی و قهرمانی و شجاعت شکست ناپذیر مردم اوکراین است که اهداف هیولایی پوتین خنثی می شود.

وی با بیان اینکه «انگلیس در مبارزه علیه روسیه در کنار اوکراین ایستاده است» افزود:‌ ما در حال افزایش حمایت نظامی و اقتصادی خود و تشکیل یک اتحاد جهانی برای پایان دادن به این فاجعه و اطمینان از بقا و شکوفایی اوکراین به عنوان یک کشور آزاد و مستقل هستیم.

به گزارش ایرنا، بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

پربیننده ترین خبرها